فایل خانوادگی

۱۷۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
تحقیق

*تحقیق درباره ویروس های گیاهی*

تعداد صفحات: 71

فرمت فایل: word

مقدمه

به منظور تبدیل اطلاعات گلخانه ای و آزمایشگاهی موجود در مورد ویروسها به یک تصویر کلی از طبیعت آن&zwnj ها یعنی اکولوژی ( از وازه یونانی Oikos یعنی خانه وLogos به معنی سخنرانی )، که همیشه متغیر است نیاز داریم.

ویروسهای گیاهی برای بقاء باید دارای : (1) یک یا چند گونه گیاهی میزبان برای افزایش؛ (2) روشی مؤثر برای انتشار و ایجاد آلودگی در گیاهان میزبان جدید و ( 3) ذخیره ای از گیاهان میزبان مناسب سالم به منظور انتشار بیماری باشند.موقعیت واقعی هر ویروس معین در یک محل خاص یا در مقیاس جهانی، نتیجه برهمکنشهای پیچیده بین بسیاری از عوامل فیزیکی و بیولوژیکی خواهد بود(شکل1، پائین صفحه) درک و شناخت اکولوژی یک ویروس در یک محصول و محل معین، جهت توسعه روشهای مناسب برای کنترل بیماری ویروسی لازم و ضروری است. همانند اغلب پارازیت&zwnj های اجباری، عوامل اکولوژیکی عمده ای که باید در نظر گرفته شوند، بیشتر شامل همان روشهایی است که موجب انتشار ویروس از گیاهی به گیاه دیگر شده و نیز راه&zwnj هایی است که سایر عوامل روی انتشار ویروس تأثیر می&zwnj گذارند.

بررسی نموداری، در وهله اول، ارتباط عواملی که توصیف خواهد شد را در یک چشم انداز اکولوژیکی، با اشاره به پیچیدگی تعامل&zwnj های آنها، نشان خواهد داد. آنگاه مداخله و تعامل&zwnj های کیفی عوامل اکولوژیکی را می&zwnj توان بررسی نمود. سپس با خلاصه ای در مورد چگونگی گسترش کمی آلودگی در گیاهان زراعی یامورد حمله قرار گرفتن آنها یا جمعیت&zwnj های گیاهی دیگر دنبال خواهد شد. این، نکته اصلی اکولوژی کمی است که اپیدمیولوژی نامیده می&zwnj شود(ازکلمه یونانی Epi به معنی برروی و Demos برای مردم وجمعیت وLogosبه معنی سخنرانی ).اپیدمیولوژی از کمیت و مدل سازی صحبت می&zwnj کند. و هم اکنون به طور چشمگیر مورد حمایت فنون جدید ردیابی در گیاهان و ناقلین ، قرار دارد.

نمودارها

بیماری ویروسی در یکایک گیاهان و در جمعیت&zwnj های گیاهی در نتیجه عکس العمل بین ویروس، میزبان و محیط ناشی می&zwnj شود. این موضوع به صورت مثلث بیماری در شکل1 به سادگی نشان داده شده است (Hull,1991b ).با وجود این، این چنین تعامل&zwnj ها و اثر محیط بسیار پیچیده تر هستند.

(شکل 2) شامل گروههای اصلی عوامل مداخله کننده در اکولوژی ویروس&zwnj ها می&zwnj باشد که نمایانگر اکوسیستم ویروسی است. عوامل اصلی ویروس&zwnj ها هستند، که تمایل دارند در همه جا ظاهر شوند و اگر موجب وقوع خسارت بشوند باید تحت کنترل قرار گیرند. گیاهان میزبان به محصولات هدف که باید حفاظت شوند و منابع آلودگی که ویروسهای گیاهی اکثراً از آنها نشأت می&zwnj گیرند، اشاره می&zwnj کند.

فصل اول:

اکولوژی ویروس ها

اکولوژی ویروس&zwnj ها

اثری که ویروس&zwnj ها می&zwnj توانند در گیاهان به جای بگذارند با مشخصات زیست شناسی آن&zwnj ها، معمولاً روابط ناقلی و اختصاصی بودن میزبان، تعیین می&zwnj شود. ویروس&zwnj ها و حتی نژادهای ویروسی ممکن است از نظر تهاجم و بیماریزایی تفاوت فاحشی داشته باشند و حتی ویروس&zwnj هایی که باعث بیماریهای مشابه می&zwnj شوند از نظر اکولوژی ممکن است کاملاً متفاوت باشند. بنابراین تشخیص دقیق نیازمند تحقیق روی اکولوژی و اپیدمیولوژی و کنترل نهایی ویروس می&zwnj باشد. ویروس&zwnj ها به طور فزاینده در همه جا در هر گونه گیاهی از قارچ، جلبک&zwnj ها و سرو&zwnj ها گرفته تا تمامی انواع گیاهان دانه دار کشف یا ظاهر می&zwnj شوند.

اطلاعات روزافزون از تحقیقات مداوم انجام گرفته روی ویروس، از روش&zwnj های ردیابی پیشرفته و بررسی مداوم وجود ویروس&zwnj ها در گیاهان زراعی و پوشش گیاهی وحشی حاصل می&zwnj شود. معلوم می&zwnj شود که تک تک ویروس&zwnj ها دارای طیف&zwnj های میزبانی وسیعی بوده و پراکنش وسیع تراز آنچه که برای مدت&zwnj ها تصور می&zwnj شد، دارند.برای نمونه، چنین بررسی&zwnj های انجام گرفته در حبوبات در دو دهه اخیر در سراسر آسیای غربی و آفریقای شمالی توسط ایکاردا ( مرکز بین المللی تحقیقات کشاورزی در نواحی خشک ( ICARDA ) در حلب سوریه به وجود آمدن حداقل 12 نوع ویروس را در این گیاهان مشخص کرده اند و معلوم شده است که اکثر این ویروس&zwnj ها دارای پراکندگی وسیعی بوده و اغلب از احتمال وقوع بالایی برخوردار می&zwnj باشند. برخی از این ویروس&zwnj ها قبلاً گسترش یافته اند و اکثر آنها، به علت سرایت از طریق بذر، خطری نسبت به برنامه&zwnj های به نژادی زراعی محسوب می&zwnj شوند. به عنوان نمونه، بروموویروس پیسک باقلا که با سوسک منتقل می&zwnj شود ابتدا به صورت تصادفی در انگلستان در سال 1951 ردیابی شد و مدت&zwnj ها تصور می&zwnj شد که تنها از نظر علمی و آکادمیک مهم است. هم اکنون معلوم شده است که در مراکش، الجزایر، تونس، سودان، مصر، و سوریه نیز یافت می&zwnj شود. این ویروس در مراکش در 56% مزارع بازرسی شده باقلا، با حداکثر وقوع 33% در یک مزرعه، بوجود می&zwnj آید. این ویروس نخود ایرانی، عدس و نخود فرنگی را نیز آلوده می&zwnj کند. نانوویروس زردی نکروتیک باقلا، که ابتدا در اوائل دهه 1990 از سوریه گزارش گردید، بلافاصله معلوم شد که سبب اپیدمی ناگهانی ویروسی در مصر در سال 1992 بوده است. مسترویروس کوتولگی کلروتیک نخود ایرانی که در سال 1993 در هند گزارش گردید، اخیراً به عنوان عامل یک ناهنجاری مهم در باقلا، که مشابه برگ قاشقی لوبیا بوده و برای مدت&zwnj های طولانی در سودان شناخته شده است، ردیابی شد. این ویروس هم اکنون در یمن و برخی کشورهای دیگر یافت می&zwnj شود.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:38

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت مسئله

اهداف تحقیق

پیشینه طرح پژوهش

تجزیه و تحلیل

روش تحقیق

علامه علی اکبر دهخدا ، پسر « خان بابا خان » از ملاکین متوسط قزوین ، در سال 1258 هجری شمسی در تهران به دنیا آمد. ده ساله بود که پدرش مر د ومادرش عهده دار تربیت وی شد. استاد دهخدا در مکتب یکی از فضلای زمان خود « شیخ غلامحسین بروجردی » که در مدرسه « حاج شیخ هادی » حجره داشت ، درس خوانده وخود همیشه می گفت: هرچه دارم ، از برکت ورهنمودهای آن استاد ناشناس بود. دهخدا زبان فرانسه را آموخت ودر آن هنگام که « معاون الدوله غفاری » به سفارت ایران در « بالکان » برگزیده شد، دهخدا را نیز با خود برد. دهخدا پس از بازگشت به وطن با یاران خود ، « جهانگیرخان شیرازی » و « قاسم خان تبریزی » و « علی اکبرخان قزوینی » روزنامه « صور اسرافیل » را منتشر کرد واین روزنامه معتبرترین وبرگزیده ترین روزنامه صدر مشروطیت بود،وجالب ترین وپرآوازه ترین بخش این روزنامه سلسله مقالاتی بود ، که در قالب طنزی پر مایه وپرارزش ، با نام « چرند وپرند » به قلم دهخدا وبا امضاء « دخو » نوشته می شد و دهخدا این امضاء را از قاضی وکدخدای مشهور و افسانه ای قزوین به عاریت گرفته بو



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه12

سوره یوسف

بسم الله الرحمن الرحیم

1- الر تلک ایات الکتاب المبین

ترجمه: (آلر حروف مقطعه رموز خدا و رسول است) این است آیات کتاب الهی که حقایق را آشکار می سازد.

موضوع: آیات الهی

مخاطب: جمیع ناس

2- انّا انزلناه قراناً عربیّاً لعلّکم تعقلون

ترجمه: این قرآن مجید را ما به عربی (فصیح) فرستادیم که شما به تعلیمات آن عقل و هوش یابید

موضوع: تعقل و تفکر

مخاطب: جمیع ناس

3- نحن نقصّ علیک احسن القصص بما او حینا الیک هذا القرآن و ان کنت من قبله لمن الغافلین

ترجمه: ما بهترین حکایات را به وحی این قرآن بر تو می گوئیم هر چند پیش از این وحی بر آن اگاه نبودی

موضوع: وحی الهی

مخاطب: حضرت محمد (ص)

4- اذ قال یوسف لابیه یا ابت انّی رایت احد عشر کوکباً و الشّمس و القمر رایتهم لی ساجدین

ترجمه: اکنون متذکّر شو (خواب) یوسف را که گفت



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:7

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسئله

زندگی&zwnj نامه بیدل دهلوی

ابوالمعانی میرزا عبدالقادر بیدل فرزند میرزا عبدالخالق در سال ۱۰۵۴ هحری قمری در پتنه هندوستان زاده شد. او شاعر پارسی&zwnj گوی هندی است که از ترکان جغتائی برلاس بدخشان بود؛ اما در هند متولد شد و تربیت یافت و بیشتر عمر خود را در شاه جهان&zwnj آباد دهلی بعزلت و آزادی زندگی کرد و با اندیشه&zwnj های ژرف آثار منظوم و منثور خود را ایجاد نمود.

او در سال ۱۰۷۹ ه&zwj . ق. بخدمت محمداعظم بن اورنگ زیب پیوست. سپس به سیاحت پرداخت و سرانجام در سال ۱۰۹۶ه&zwj . ق. در دهلی سکنی گزید و نزد آصف جاه اول، (نظام حیدرآباد)دکن منزلت بلند داشت. بیدل بروز پنج شنبه چهارم صفر سال ۱۱۳۳ هـ. ق. در دهلی زندگی را بدرود گفت و در صحن خانه اش، جاییکه خودش تعیین کرده بود، دفن گردید. دکتور عبدالغنی در صفحهٔ ۱۶۹ کتابش احوال و آثار میرزا عبدالقادر بیدل نگاشته&zwnj است که: « آزاد بلگرامی، در صفحهٔ ۱۵۰ سرو آزاد می&zwnj نویسد که بیدل در سوم صفر ۱۱۳۳ هـ. وفات یافت. این تاریخ صحیح نیست.» پژوهش&zwnj های بعدیی که توسط استاد سید محمد داؤد الحسینی صورت گرفته&zwnj است، همه متفق و گواه بر آن اند که عظام بیدل بعد از دفن مؤقت در صحن خانه اش، به وسیلهٔ مریدان و ارادتمندان و بازماندگان خاندانش، به وطن اصلی او افغانستان انتقال داده شده و مزار وی در هند نیست، بلکه در قریهٔ خواجه رواش کابل می&zwnj باشد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارافرنی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:3

فهرست و توضیحات:

مقدمه

وسایل کمک بطنی و قلبهای مصنوعی کامل

مقدمه :

بیماری قلبی و نارسایی قلبی همواره عامل اصلی مرگ و میز درکشورهای غربی بوده و تلاشهای تحقیقاتی به منظور جلوگیری تشخیص و معالجه اولیه به طور همزمان ادامه دارد . همانطوری که در بخش اولیه و قلبی بحث شد ، اولین تلاش برای کاشت (جاگذاری )دریچه مصنوعی بر می گردد به سال 1960 و پیشرفتهای مداوبی تاکنون در طرح دریچه مصنوعی صورت گرفته است و در حال حاضر جاگذاری دریچه سالم به جای دریچه های بیمار و ناقص به عنوان معالجه مرسوم دراین زمینه شناخته می شود . جاگذاری قلب نارسا و معیوب با یک قلب مصنوعی کاشتنی (قابل جاگذاری ) در مرحله پیشرفتی است که قابل مقایسه با مرحله اولیة کاشت دریچه است . امیدوارم، با ادامه تحقیقات و پیشرفت جابه جایی قلب های مریض با قلب های مصنوعی در آیندة نه چندان دور متداول شود . در این فصل ، به طور خلاصه در مورد سیستمهای جریان کمکی متنوع و مختلف و همچنین پیشرفت و ملاحظات طرح سیستم قلب مصنوعی کامل (TAH) ، تجربه طرحهای حاضر و زمینه های پیشرفت در آینده بحث خواهیم کرد .

جریان کمکی:

در اوایل قرن نوزدهم ، طرح حمایت جریان انسانی توسط پمپ خارج از بدن و اکسیژن دهی پیشنهاد شد . سیستم فوق بای پاس قلبی و ریون در دهه 1960 ارائه شد و در کاربردهای کلنیکی (بالینی ) مرسوم و متداول شد . به صورت مقدماتی این سیستم برای حمایت بای پاس ریوی ، قلبی طولانی مدت از قلب های نارسا پیش بینی شده بود . با وجود این به دلیل آسیب عناصر تشکیل دهنده خون و تخریب عمل ارگانهای حیاتی استفاده بیش از 4تا6 ساعت از این سیستم مقدور نبود . اهداف کلی جریان کمکی بدین قرار است : کاهش عمل عضله قلب معیوب و ناقص با کاهش بار بطن چپ ، افزایش جریان خون در جریان تاجی و افزایش اکسیژن در بافت های کم کنندة اکسیژن و افزایش بازده قلبی و بدین وسیله افزایش منبع خون در ارگانهای پیرامونی و اطراف قلب، یک بای پاس سرخ ، سیاهرگی که با استفاده از یک بای پاس قلبی -ریوی کاری کند، به منظور فراهم آوری مزیت هایی برای قلب نارسا پیشنهاد شدبا این وجود سیستم بدون اشباح اکسیژن arteviad (سرخرگی ) پیرامونی بود . طرح کلی سیستم کمکی جریان بای پاس سرخ- سیاه رگی با استفاده از غشاء یا دستگاه اکسیژنی جنابی در شکل 8-1 آمده است اگر چه این سیستم باعث تسکین نارسایی بطنی سمت راست می شد و باعث کاهش حجم کار بطن چپ نیز شد، اما فشار وارده ناشی از کار بطن چپ را کاهش نداد . به دلیل حالت تهاجمی سیستم ، نیاز مداوم به نشان دادن عمل ، خرابی عناصر تشکیل دهنده، وهمچنین نقصان عمل ارگانهای حیاتی ، این تکنیک برای کاربردهای بالینی (کلینیکی ) مفید نبوده است .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

کارافرینی آشنایی

کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:19

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت مسئله

اهداف تحقیق

آشنایی


در یکی از روزهای ماه مارس سال 1964 قربانیان زمین لرزه در آلاسکا هنگامی که لرزش زمین با حوادث ناگوار دیگری توأم شد مرگ سختی را به چشم خود دیدند و قبل از اینکه بتوانند آمادگی مقابله و حمایت از خود را پیدا کنند امواج سهمگین پس از برخورد با صخره&zwnj ها و در هم شکستن آنها ویرانی و خرابی بسیار برجای گذاشت و میزان تلفات زمین لرزه را تا سه برابر افزایش داد. در نظر قربانیان در این حادثه گویی زمین و دریا دچار جنون شده بودند.

تاریخچه و سیر تحولی

  • بر اساس سوابق موجود و قابل بررسی امواج تسونامی دویست و هفتاد و یک بار باعث ویرانی و وحشت شده&zwnj اند که از این میان بیست و نه بار در دریای آتلانتیک ، بیست و سه بار در دریای مدیترانه و دویست و نوزده بار در ناحیه اقیانوس آرام اتفاق افتاده است. بر اساس گزارش&zwnj های بدست آمده اولین تسونامی در پوتی دآی یونان در سال 479 قبل از میلاد اتفاق افتاد.
  • در سال 1293 شبیه چنین حادثه&zwnj ای مرگ 3000 نفر ژاپنی را باعث گردید. در سال 1737 امواجی به ارتفاع 210 پا باعث فرو رفتن دماغه لوپاتکا واقع در ساحل کامچاتکا به زیر آب شد. به تعداد قربانیان زمین لرزه وحشتناک و دلخراش سال 1755 لیسبون باید هزاران نفر دیگر را که بر اثر تسونامی به هلاکت رسیدند، اضافه نمود.

  • در سال 1783 سی هزار نفر در ایتالیا قربانی امواج تسونامی شدند. انفجار کوه آتشفشان کراکاتوا در سال 1883 جریان شدید آبی شد که از طریق تنگه ساندرا به سواحل جاوه و سوماترا رسید و 36500 کشته برجای گذاشت و در اثر همین جریان آب ، کشتی جنگی برو به فاصله دو مایل در خشکی قرار گرفت.
  • در سال 1867 کشتی ماناگوئلا به داخل شهر فدریکستلر در جزیره سنت گروا واقع در دریای کارائیب انتقال داده شد و موجی عظیم کشتی را بر روی یک انبار داخل بندر قرار داد. در سال 1960 همین امواج مرگ آور در کورال شیلی چنین عملی را در مورد یک کشتی 11 تنی تکرار نمودند. در سال 1869 تسونامی در جزایر هاوایی شهر پونولو را به کلی شست و از بین برد و تنها اثری که از این شهر به جای ماند فقط دو درخت بود.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:12

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسئله

اشعه فرابنفش

چکیده مقاله:

ماشین های جدید جوش مادون قرمز Tamworth-based CPR Automation اکنون برای جوشکاری پلاستیک ها آماده اند . تولید کنندگان که به طور سنتی از صفحات داغ برای جوش دادن پلاستیک ها استفاده می کردند اکنون با استفاده از جوش مادون قرمز به قابلیت های جدید تولیدی از قبیل جوش چند نقطه در یک مرحله جوشکاری ودرنتیجه افزایش میزان تولید دست می یابند. از این روش در صنایعی مثل صنعت قالبگیری پلاستیکها ، تولیدکنندگان مواد پر کننده پلاستیکی ، صنعت بسته بندی و حتی در دستگاههای جوش خانگی استفاده نمود . جوش مادون قرمز بسیار تمیز است و با آن امکان جوش یک درز جوش طولانی را خواهید داشت . از مزایای دیگر سیستم های CPR نسبت به روش صفحات داغ ایجاد یک جوش یکنواخت به خاط توزیع یکنواخت حرارت در جوش است و همچنین شما می توانید به منظور محافظت از جوش از یک گاز محافظ نیز استفاده کنید . کنترل پیشرفته CPR به شما اجازه کنترل و مونیتورینگ جوش مادون قرمز را میدهد . سیستم می تواند داده های بسیار زیاد فرآیند مانند دما جوش ، شکل جوش و ... را نشان دهد و در خود ذخیره کند .همچنین سیستم مجهز به AMC ( Automatic Melt Control ) برای کنترل دقیق دما و ذوب است ، تولید کنندگان که به طور سنتی از صفحات داغ برای جوش دادن پلاستیک ها استفاده می کردند اکنون با استفاده از جوش مادون قرمز به قابلیت های جدید تولیدی از قبیل جوش چند نقطه در یک مرحله جوشکاری ودرنتیجه افزایش میزان تولید دست می یابند. از این روش در صنایعی مثل صنعت قالبگیری پلاستیکها ، تولیدکنندگان مواد پر کننده پلاستیکی ، صنعت بسته بندی و حتی در دستگاههای جوش خانگی استفاده نمود .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:2

فهرست و توضیحات:

داروهای مسکن، خواب آور و ضد تشنج

یافته های پاتولوژیک :

یافته های بالینی :

علائم زود رس :

اقدامات فوری و عمومی :

پیش آگهی :

پیشگیری:

خواب آلودگی ، تیرگی شعور، بی قراری ، پیشرفت سریع به کوما همراه تنفس کند و کم عمق، شل شدن عضلات ، افت فشار خون ، سیانوز، کاهش درجه حرارت بدن افزایش درجه حرارت بدن و بالاخره عدم وجود رفلکسها را خواهیم داشت.

مسمومیت مزمن:

علائم : راشهای پوستی ، تیرگی شعور ، گیجی، خواب آلودگی بی حالی عدم ثبات عاطفی و هیجانی یا افسردگی &ndash عصبانیت قضاوت مختل &ndash بی اعتنایی به ظواهر شخصی و سایر اختلافات رفتاری .

1-بازنگه داشتن راه تنفس و خارج کردن جسم خارجی از دهان .

2-به منظور کاهش فشار و دید در مغز و احتمال ایجاد و ادم مغزی ، سر بیمار در بالاتر از بدن او نگه دارید .

3-از وادار کردن بیمار به استفراغ خودداری کنید .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:2

فهرست و توضیحات:

تعریف بیماری عفونی

راههای تنفسی

ویروسهای ایجاد کننده هپاتیت

سایل نوک تیز آلوده دارند در معرض مخاطرات شغلی برای اکتساب هپاتیت B قرار دارند بنابراین HBV و هپاتیت یک عامل خطر بالقوه برای پرسنل در بیمارستان محسوب می شود .

*در بیمارستان در بخشهای دیالیز، زنان ، اتاق عمل ، واحدهای اتفاقات و اورژانس و آزمایشگاه و در بین بیماران هموفیل و معتادان تزریقی یا بیماران به امراض کلیوی و کبدی بیشتر دیده می شود.



دریافت‌فایل