فایل خانوادگی

۲۳ مطلب در بهمن ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مقاله در مورد ازت

مقاله در مورد ازت

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه:20

 

  

 فهرست مطالب

 

 

 

مقدمه :

 

روشهای تخمین ازت قابل استفاده :

 

روشهای آنالیز خاک عبارتند از :

 

معرفی SPAD :

 

:SPAD انواع

 

بخش های مختلف SPAD :

 

اصول کار SPAD :

 

اندازه گیری :.

 

 

 

 

 

به دلیل اهمیت ازت در تولیدات کشاورزی، انتخاب عاقلانة نوع و مقدار کود ازته جهت برداشت حداکثر محصول الزامی است . ارائه مقدار متناسب ازت نه تنها سبب وصول حداکثر درآمد می گردد، بلکه از تجمع زیادی نیترات در پروفیل خاک جلوگیری می کند و آبشویی را نیز به حداقل میزان ممکن خواهد رسانید .

مقدار کود ازته مورد نیاز برای نیل به عملکردهای بهینه با توجه به نوع محصول، خاک، آب و هوا و شرایط زراعی مشخص می گردد . نیاز و زمان مصرف ازت برای گیاهان مختلف، متفاوت است . اغلب نیتروژن موجود درخاک به تدریج به نیترات (NO3) تبدیل می شود . برای کاهش آبشویی نیتروژن سیستم های زراعی و مدیریتی باید NO3 اضافی در خاک و قابلیت نفوذ زیر منطقة ریشه را کاهش دهند .

هر گاه قدرت تأمین ازت قابل استفاده خاک برای تغذیه گیاهی کافی نباشد، باید ازت قابل استفادة خاک را افزایش داد . برای یک توصیة کودی دقیق باید از میزان عناصر قابل استفادة گیاه مطلع باشیم .

روشهای تخمین ازت قابل استفاده :

این روشها به دو گروه کلی آنالیز خاک و تجزیة بافت گیاه تقسیم می شوند که آنالیز خاک متداول ترین مورد است. اما عیب این روش این است که مقادیر اندازه گیری شده در آزمایشگاه همان مقادیری نیستند که از نقطه نظر تولید محصول دارای اهمیت باشند چرا که میزان عناصر غذایی قابل استفادة گیاه در طول دورة رشد تنها تابع خصوصیات خاک نیست بلکه نوع گیاه، توسعة ریشه، شرایط محیطی و مدیریت مزرعه در آن دخیل است . مشکلاتی در نمونه برداری،

 

 تجزیه و تفسیر نتایج حاصله نیز بوجودمی آید، بنابراین، این روش به تنهایی مفید نیست .

روشهای آنالیز خاک عبارتند از :

1- اندازه گیری مقدار ازت معدنی خاک قبل از کاشت که در اکثر موارد نیترات اندازه گیری شده به دلیل حضور آمونیوم نسبتاً کم است .

2- اندازه گیری مقدار نیترات در نیمرخ خاک به روش بودجه ای : در این روش، مقدارازتی که توسط مقدار معینی محصول برداشت می شود، محاسبه می گردد . این روش همبستگی خوبی را در مورد تعیین نیاز واقعی تضمین نمی کند . زیرا در این روش برای انجام محاسبات باید فرضیات و تخمین های زیادی در نظر گرفته شود .

3- تعیین جزء قابل معدنی شدن ازت آلی به روش شیمیایی . اکثر روشهای شیمیایی ازت آمونیومی یا ازت کل را در عصاره خاک اسیدی یا بازی اندازه گیری می کنند . همچنین از طریق جوشاندن یا گذاشتن نمونه های خاک در اتوکلاو ـ که در آب یا محلول نمکهای رقیق شده قرار گرفته اند ـ اندازه گیری صورت می گیرد .

 


دانلود فایل



  • ۰
  • ۰

مجموعه سئوالات آزمونهای کارشناسی ارشد علوم اجتماعی (نظریه های جامعه شناسی) از سال 1393-1370

مجموعه سئوالات آزمونهای کارشناسی ارشد علوم اجتماعی (نظریه های جامعه شناسی) از سال 1393-1370

(این مجموعه 125 صفحه ای شامل 24 دوره سئوالات آزمونهای کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری همراه با پاسخنامه می باشد که خود به تنهایی یک بانک سئوال به شمار می آید. در انتهای این مجموعه فهرست کاملی از منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم اجتماعی (نظریه ها و حوزه های جامعه شناسی) در اختیار داوطلبان قرار گرفته است).


دانلود فایل


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران



  • ۰
  • ۰

پژوهش نقشه کشی صنعتی

پژوهش نقشه کشی صنعتی

دانلود پژوهش نقشه کشی صنعتی

این فایل در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد 

قالب: Word

تعداد صفحات: 76

توضیحات:

بشر از زمان های بسیار کهن کم وبیش شکل هایی بنام نقشه ترسیم می نمود است از جمله مصریان قدیم برای ساختن بناهای عظیمی نظیر اهرام ثلاثه مصر از آن ها استفاده نموده است از طرف دیگر نقشه های جغرافیایی هستند که قدمت زیادی دارند اما بدرستی نمی توان گفت که اولین نقشه های صنعتی در چه موقع ترسیم شده اند ولی انچه مسلم است پیشرفت سریع صنایع وپیدایش اختراعات ومصنوعات جدید لزوم ترسیم نقشه را اجتناب نا پذیر می نمود پیدایش وتکامل ریاضیات واز شعباتش علم هندسه در پیشرفت بشر تاثیر شگفت انگیز دارد و هندسه که خود علم اندازه و مساحی باشد متکی بر نقشه ها وترسیمات بسیار دقیق ومستدل است لیکن با وجود انکه از بیان اصول وقضایای هندسه توسط اقلیدس فیثاغورس تالس وبطلمیوس هزاران سال میگذشت هنوز چیزی به عنوان رسم فنی وجود نداشت دلیل انهم روشن بود که واقعا چنین مطلبی احساس شود البته مبتکرین ومخترعین بزرگی چون داوینچی وسایرین برای تفهیم تفکرات خود شکلهایی ترسیم می نمودند اما انها بیشتر بهد نقاشی شبیه بود و ملهم ازان ونه یک شکل دقیق هندسی .

فهرست:

مقدمه

فارغ التحصیلان این رشته چه خواهند کرد

بازار کار این رشته در ایران چگونه است؟

طراحان صنعتی بیشتر در چه زمینه هایی مشغول به کار می شوند؟

هدف از نقشه کشی صنعتی چیست

به طور خلاصه طراحی صنعتی چیست؟

نقشه کشی صنعتی و جایگاه آن در صنعت

استانداردها ی نقشه کشی

توضیحات استانداردهای نقشه کشی

معرفی نرم افزارهای نقشه کشی صنعتی

نقشه های فرآیندی

نمودار جعبه ای فرآیند « (BFD) »

نمودار جریان های فرآیند« (PFD)»

تاریخچه مختصر و سیر تحول تهیه نقشه

تقسیم بندی نقشه های ساختمانی

نقشه های معماری یک پروژه

نقشه های محاسباتی

نقشه های شهرسازی

تخته رسم

میز نقشه کشی

چند نکته درباره محاظت و نگهداری از تخته رسم و میز نقشه کشی

خط کش تی

نکاتی درباره محافظت از خط کشی تی

گونیاها

دستگاه ترسیم خطوط یادرافتینگ

مداد اتود

پرگار

شابلنها

پیستوله ها

کاغذهای نقشه کشی

کاغذ پوستی

کاغذهای کالک

نحوه چسبانیدن کاغذ، رسم و ترسیم کادر جدول نقشه

حفظ و نگهداری نقشه ها و کاغذهای نقشه کشی

فرآیندهای مکانیکی بدون براده برداری

فرآیندهای مکانیکی با براده برداری

انطباقات

انطباق لقی یا روان

انطباق عبوری

انطباق پرسی

اتصالات جداشدنی یا موقت

انواع روش های ترسیم اشکال

نمای برش یا Cut view

برش ساده متقارن

برش ساده نامتقارن

برش شکسته ساده

مجهول یابی

روش مجهول یابی با استفاده از خطوط رابط کمکی

روش مجهول یابی با استفاده از آنالیز سطوح

نتایج نقشه کشی


دانلود فایل


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران



  • ۰
  • ۰

بررسی عوامل موثر بر وفاداری و رضایتمندی مشتریان بیمه پاسارگاد در شهرستان اصفهان

بررسی عوامل موثر بر وفاداری و رضایتمندی مشتریان بیمه پاسارگاد در شهرستان اصفهان

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

گرایش بازرگانی داخلی

همراه با پرسش نامه

160 صفحه

چکیده:

تحقیق حاضر برای رسیدن به هدف نهایی خود یعنی بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری و رضایتمندی مشتریان نمایندگی‌های بیمه پاسارگاد در شهرستان اصفهان را مورد بررسی قرار داده است. جامعه آماری این  تحقیق را کلیه مشتریان این بیمه در بازه زمانی ابتدای بهار1391 تا پایان پائیز 1391 تشکیل‌می‌دهند. شیوه نمونه گیری استفاده شده در این تحقیق،روش نمونه گیری تصادفی ساده بوده که حجم نمونه هم پس از بدست آوردن انحراف نمونه و با استفاده از فرمول کوکران 202 نفر بدست آمده است.برای جمع آوری داده‌های مورد نظر (وفاداری، رضایتمندی، عدالت در خدمات، دوستی تجاری، کیفیت خدمات، قیمت‌ های رقابتی، وفاداری شناختی، وفاداری نیت و رفتار) از پرسشنامه محقق ساخته ای که بر اساس مولفه‌های پرسشنامه استاندارد سایون‌هان، روبرت ورتنگ و چانچیائو وانگ طراحی شده بود، استفاده شده است. روایی این پرسشنامه به صورت صوری و محتوایی توسط اساتید محترم گروه مدیریت دانشگاه اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی‌واحد نراق تایید شده است .همچنین  برای سنجش پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده  شده است. که برابر با 942/0 بود. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و استنباطی در نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج حاصل نشان داد: عدالت خدمات، کیفیت خدمات و دوستی تجاری به صورت غیرمستقیم بر رضایتمندی مشتریان و وفاداری رفتاری تأثیر مثبت داشته است، همچنین اعتماد مشتریان بر رضایتمندی آنها به صورت مستقیم تأثیر مثبت داشته است و رضایتمندی مشتریان بر وفاداری نیت به طور مستقیم و وفاداری رفتاری بصورت غیرمستقیم تأثیر مثبت گذاشته است.

کلید واژه‌ ها: وفاداری، رضایتمندی، عدالت در خدمات، کیفیت خدمات، اعتماد


دانلود فایل



  • ۰
  • ۰
  • ۰
  • ۰

9تکنیک برای نوشتن مقاله عالی

9تکنیک برای نوشتن مقاله عالی

اگر شما دانشجو یا علاقمند به پژوهش هستید حتماً می‌دانید که این روزها تنها راه طی کردن مسیر تحصیلات تکمیلی تسلط به مقاله نویسی است. ما با استفاده از تجربیات تمام اساتید و پژوهشگران موسسه که رزومه پژوهشی آن‌ها بی‌نظیر است و مقالات بیشماری در مجلات معتبر ISI دارند این مطالب را برای شما آماده کرده‌ایم.


دانلود فایل

* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.

* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.

* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران


  • ۰
  • ۰

کار تحقیقی قبض در قرض

کار تحقیقی قبض در قرض

تعداد صفحات :100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

عنوان

پیش گفتار

مقدمه

بخش اول قرض و انواع و اهمیت آن

               الف : معانی لغوی قرض

               ب : انواع قرض        

               ج : اهمیت قرض در زندگی روزمره

               د : اهمیت قرض در شرع

بخش دوم مطالعه تطبیقی در مورد عقد قرض

      الف : عقد قرض در حقوق رم

      ب : عقد قرض در حقوق فرانسه

      ج : عقد قرض در حقوق سوئیس

      د : مقایسه عقد قرض در حقوق ایران ـ فرانسه و سوئیس

بخش سوم ـ آیات قرآن کریم در مورد قرض

1ـ آیه 245 سوره بقره

2ـ آیه 12 سوره مائد

3ـ آیه 17 سوره کهف

4ـ آیه 11 سوره حدید

5ـ آیه 18 سوره حدید

6ـ آیه 17 سوره تغابن

7ـ آیه 20 سوره مزمل

بخش چهارم ـ عقد قرض

معانی اصطلاحاتی که در این مبحث استفاده می شود

1ـ تسلیم (اقباض)

2ـ قبض (تسلم)

3ـ تصرف

بخش پنجم حصول مالکیت در عقد قرض

نظریه اول

نظریه دوم

نظریه سوم

نظریه چهارم

نظریه پنجم

نظریه ششم

نظریه هفتم

نظریه هشتم

نقد نظرات چهارم و ششم

نقد نظریه چهارم

نقد نظریه ششم

نظرات مخالف قول «توقف ملکیت بر قرض» در فقه شیعه

دلائل قائلین به قول «توقف ملکیت بر قبض»

نقد و بررسی دلائل قائلین به قول «توقف ملکیت بر قبض»

نقد اولین دلیل

نقد دومین دلیل

نقد چهارمین دلیل

الف : تصرف فرع بر ملکیت

ب : نقد دلایل صاحب جواهر

ج : نقد دلایل شهید ثانی

 

خلاصه و نظر محقق

کتابشناسی

 

پیشگفتار

پس از اعلام کار گزینی محترم وزارت دادگستری به اینجانب در خصوص شرایط ارتقاء به گروه دوازده، (تحقیق بررسی در مورد یکی از مباحث حقوق و ارائه آن به کمیته مربوطه می باشد لذا تصمیم گرفتم وارد مسائلی از موضعات حقوقی شوم که جای بحث و گفتگوی فراوان داشته باشد و این مسئله مد نظر داشتم که اگر قرار شد راجع به موضوعی از موضوعات حقوقی تحقیق و تفحص نمائیم آن موضوعی را انتخاب کنم که یا اصلاً روی آن کار نشده و یا کمتر کار شده باشد و بدین لحاظ موضوع تحقیقم را یکی از موضوعات حقوق خصوصی قبض در قرض انتخاب نمودم تا این که اگر خداوند بخواهد برای خود و احتمالاً دیگران مثمر ثمر واقع شود.

پس از تفحص و طرح موضوع با اساتید دانشگاه علوم قضایی شیراز و قضات محترم دادگستری فسا و دوستان صاحب نظر در این موضوع، به این نتیجه رسیدم که حقوق خصوصی بیشتر از دیگر شاخه های حقوقی، می توان مورد بحث قرار داد.

البته بیان این مطالب بدان معنا نیست که دیگر شاخه های حقوقی از بحث کمتر برخوردار می باشد بلکه این کار به خاطر علاقمندی اینجانب به این موضوع می باشد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

من الله التوفیق


 

مقدمه

همانطور که در مقدمه عرض شد عنوان کار تحقیقی فوق را در قبض در قرض انتخاب کرده ام اما این موضوع در بر گیرنده مسائل جانبی بسیاری می باشد.

اصولاً بحث بر این است که ملکیت عین مستقرضه در عقد قرض، چه زمانی به مقترض منتقل می شود، در این زمینه نظرات متعددی وجود دارد، یکی از این نظریات این است که ملکیت مستقرضه بعد از قبض به مقترض (البته با اجازه مقرض) منتقل می شود که موضوع این کار تحقیقی است.

این کار تحقیقی به چند بخش تقسیم می شود : بخش اول را مقداری در رابطه با خود عقد عرض ـ انواع قرض ـ اهمیت قرض در زندگی روزمره به خصوص امروزه و نهایتاً اهمیت قرض در شرع بحث می شود.

بخش دوم یک مطالعه تطبیقی کوتاهی در مورد عقد قرض بین سیستمهای حقوقی بعضی کشورهای اروپایی و مقایسه آن با سیستم حقوقی ایران و بعضی کشورهای عربی داریم بخش سوم آیات از قرآن کریم که در مورد قرض نازل شده به همراه تفسیر کوتاهی از هر آیه

بخش چهارم مقایسه مختصری بین قرض در قانون ایران و فقه شیعه داریم و نهایتاً بخش پنجم وارد بحث اصلی و موضوع اساسی کار تحقیقی می شویم، که از چه زمانی عین مستقرضه به مقترض منتقل می شود ـ بحثها و نظرات گوناگونی که در این رابطه ، بین فقهاء و حقوقدانان مطرح است و در آخر نظر خودمان را بیان می کنیم.

در اینجا لازم می دانم که از اساتید دانشکده علوم قضایی شیراز به خصوص جناب آقای بهشتی که در راهنمایی به منابع حقوقی و فقهی کمک شایانی کردند تشکر و قدردانی نمایم.

و السلام علیکم و رحمه الله برکاته


بخش اول قرض و انواع و اهمیت آن

این بخش شامل سه مبحث می باشد معانی لغوی قرض ـ انواع قرض ـ اهمیت قرض در زندگی اقتصادی به خصوص معاملات امروزی و نهایتاً اهمیت و بهای قرض در شریعت مقدس اسلام

الف : معانی لغوی قرض

در اقرب الموارد دو منتهی الارب قرض را به معنای بریدن ـ مردن یا نزدیک بمردن ـ بچپ و راست و پیچ خمان رفتن دانسته اند.

فرهنگ دهخدا آن را به پاداش دادن ـ وام دادن ـ شعر گفتن ـ روی گرداندن از جائی و کرانه گزیدن از آن ـ موریانه که کاغذ خورد چنانچه سوس جامه ی پشمینه و موئینه خورد و ارضه که چوب خودر معنا کرده است.

اما آنچه از معانی لغوی این کلمه بر مباحث ما انطباق دارد و آن را پی می گیریم «وام دادن» می باشد.


       ب : انواع قرض          

قرض را به دو نوع تقسیم کرده اند، 1ـ قرض استهلاکی (مصرفی) : و آن قرضی است که مقترض برای رفع حاجت و در مقام نیاز می گیرد و آن را مصرف برای نیاز ضروری خود می کند این نوع قرض را به سه دسته تقسیم کرده اند :

1ـ قرض درماندگان : آن قرضی است که مقترض در عین حالیکه بقول معروف و چیزی در بساط ندارد علیرغم آن، احتیاج به مالی (اعم از جنس و یا پول) پیدا کرده است یا چیز اندکی در بساط دارد و کفاف نیازش را نمی دهد مثلا         ً کسی برای نفقه همسرش احتیاج به این نوع قرض پیدا می کند.

2ـ قرض امیدواران: قرضی است که مقترض در یک موقع احتیاج به مالی پیدا می کند و در همان موقع یکجا و کلاً نمی تواند آن را بپردازد ولی می تواند در آینده بطور اقساط آن را بپردازد مثل قرضی که صندوقهای قرض الحسنه به نیازمندان می پردازند.

3ـ قرض بستانکاارن: قرضی است که مقترض احتیاجی به مال القرض ندارد ولی بالاخره بنا به علتی می رود قرض می گیرد مثلاً شخصی طلبکار است و احتیاج به طلبش هم ندارد ولی برای اینکه زودتر به پول و طلبش برسد می رود از دیگری قرضی می کند که در سر رسید طلب جوابگوی مقرض باشد.

4ـ قرض استنتاجی (تولیدی) : قرضی است که مقترض احتیاجی به مصرف کردن مال القر          ض ندارد بلکه می خواهد با استفاده از آن به سرمایه خود بیفزاید و از آن سود ببرد.


دانلود فایل

* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.

* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.

* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران


  • ۰
  • ۰

سنجش کارآیی زنجیره تأمین با استفاده از تکنیک DEA دو مرحله ای متمرکز در صنعت خودروی ایران

سنجش کارآیی زنجیره تأمین با استفاده از تکنیک DEA دو مرحله ای متمرکز در صنعت خودروی ایران

بصورت ورد ودر89صفحه

چکیده

تحقیق در سازمان های امروزی در بالاترین اولویت های راهبردی، بهبود رقابت و تعالی زنجیره تامین قرار دارد. اما عدم شناخت نقاط قوت و ضعف زنجیره تامین، مانع از بهبود تعالی آن می شود. ارزیابی عملکرد زنجیره تامین فرصتی را در اختیار مدیران قرار می دهد تا مشکلات و مسائل زنجیره را شناسایی و آنها را با اتخاذ تصمیمات مناسب مرتفع سازند. این امر در صنایع بزرگ و کلیدی همچون صنعت خودرو که نقش بسزایی بر توسعه اقتصادی کشور دارند، دارای اهمیت بیشتری است. هر شرکت خودروساز، قطعات مورد نیاز خود را از سازندگان این قطعات خریداری می کند و بدین ترتیب با آنان تشکیل زنجیره های تامین با خاصیت شبکه ای می دهد. از اینرو لزوم انجام تحقیقی از بعد کارایی بمنظور بهبود عملکرد این زنجیره ها احساس می شود. در تحقیق حاضر، از رویکرد DEA شبکه ای برای سنجش کارایی زنجیره تامین دو مرحله ای در صنایع خودروسازی گروه سایپا استفاده شده است. همچنین برای بحث پیرامون اهمیت مدل های شبکه ای، کارایی کل زنجیره ها با استفاده از روش DEA سنتی نیز محاسبه گردیده و کارایی بدست آمده از دو مدل با هم مقایسه شد. نتایج حاکی از آن است که در مدل شبکه ای و سنتی از مجموع 28 زنجیره تامین تحت بررسی، به ترتیب 3 و 7 زنجیره کارا عمل می کنند. حداکثر کارایی در هر دو مدل 100% و حداقل کارایی به ترتیب 63% و 67% می باشد. همچنین از روش کارایی متقاطع برای رتبه بندی واحدهای کارا استفاده گردیده است که بر اساس آن در مدل شبکه ای و سنتی به ترتیب واحد 26 و 12 کاراترین واحدها شناخته شدند. برای بسط بیشتر و بمنظور تحلیل کیفیت کارایی، آنالیز حساسیت ورودی ها برای مدل شبکه ای نیز صورت گرفته است.


دانلود فایل

* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.

* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.

* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران


  • ۰
  • ۰

پاورپوینت درس 7 فارسی نهم

پاورپوینت درس 7 فارسی نهم

پاورپوینتی منطبق بر مطالب درسی به همراه تاکید بر نکات مهم درسی و قابل ویرایش


دانلود فایل

* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.

* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.

* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران


  • ۰
  • ۰

دانلود مقاله سبک های مدیریت و رابطه آن با رضایتمندی شغلی

 


مدیریت رابطه مدار برعکس به :
1 ) شرایط کارکنان از لحاظ سلامتی ؛
2 ) میزان توانایی و استعداد آنان ؛
3 ) کیفیت عمومی آنان (کارکنان) ؛
4 ) شرایط روحی و روانی ؛
5 ) شرایط جسمانی و توانایی انجام کار ؛
6 ) وضعیت خانوادگی و عدم مشکلات خانوادگی ؛
7 ) روابط دوستانه و گرم میان کارکنان ؛
8 ) وضعیت ارتباط گرم سازمانی بین اعضای سازمان ؛
9 ) الویت دادن به افراد قبل از کار و تولید ؛
10 ) ترجیح به افراد تا به کار ؛
11 ) ارتقاء در اثر حفظ روابط درون سازمان ؛
12 ) مزایا در اثر حفظ روابط سازمانی ؛
13 ) پاداش در مقابل حفظ روابط و موقعیت های کاری ؛
24 ) مرخصی برای رفع مشکلات ؛
15 ) اولویت در هر مرحله به افراد قبل از کار .
سبک های مدیریت و رابطه آن با رضایتمندی شغلی :
مدیریت وظیفه مدار معمولاً به :
- میزان تولید و خدمت ؛
- کیفیت تولید ؛
- کمییّت و میزان تولید و خدمت ؛
- رضایت افراد از او در سطح فرادست ؛
- نظم و انضباط در کار و شغل ؛
- نظم و انضباط درآمد و شد و رفت کارکنان ؛
- خوش قولی و دسبلین در کار و تولید ؛
- اولویت به کار تا افراد و گرفتاری آنان ؛
- به ترجیح شغل به شرایط افراد ؛
- بی تفاوتی در اثر کار و تولید و خدمت ؛
- مزایا در اثر کار و تولید و خدمت ؛
- پاداش در مقابل کار واقعی ؛
- مرخصی در حد قانون و پیش بینی شده.

 

 

 

 

 


پرسشنامه رضایت شغلی و داده های استخراج شده از مجموع 80 پرسشنامه :
ردیف عنوان سوالات رضایت شغلی الف ب ج جمع
1 نگاه به ساعتت در محیط کار ×
2 وقتی صبح شنبه می شود ×
3 در انتهای یک روزکاری چه احساسی دارید؟ ×
4 از بابت کار خود نگرانی دراید (از بابت) ×
5 با کدام جمله موافقید :
از تمام مهارت های شما استفاده می شود.
بیش از مهارت باید کار کنید.
کارهایی انجام می دهید که هرگز فکر نمی کردید از عهده آن برآئید ×
6 کدام جمله درباره شما صدق می کند ×
7 چه مقدار از وقت شما صرف تلفن های شخصی می شود ×
8 آیا رویای داشتن شغل دیگری در سر دارید؟ ×
9 آیا در شغل کنونی احساس توانایی و قابلیت می کنید ×
10 آیا احساس محبت و نفرت و بی تفاوتی به همکاران دارید ×
11 کدام جمله درباره شغل شما صادق است ×
12 از بین واژه ها آنها که قوت شما هستند انتخاب کنید هـ د و ح
13 شغل شما کدام یک از ویژگی های سوال بالا را نشان می دهد × × ×
14 با کدامیک از جمله های زیر موافق هستید ×
15 آیا اضافه کاری می کنید ×
16 آیا در سال گذشته غیبت داشتید ×
17 خود را چگونه ارزیابی می کنید ×
18 آیا تصور می کنید همکاران شما ×
19 آیا درباره کار خود ×
20 آیا از بیماری های کوچک یا بی دلیل و مبهم رنج می برید ×
21 چگونه شغل کنونی خود را انتخاب کردید ×
22 آیا در امور خانوادگی تمارض می کنید ×
23 آیا اگر حقوق خیلی به شما پرداخت شود به کار خود ادامه می دهید ×
24 اگر اخراج شوید دلتنگ کدام مورد می شوید؟ ×
25 آیا برای تفریح از محیط کار مرخصی می گیرید؟ ×
26 آیا احساس می کنید در محیط کار قدر شما را نمی دانند ×
27 از چه چیزکار خودتان بیشتر بدتان می آید. ×
28 آیا زندگی خصوصی خودتان را از زندگی شغلی جدا می کنید. ×
29 آیا به فرزندانتان توصیه می کنید به این کار ادامه دهند ×
30 آیا اگر پول زیادی گیر شما آمد تا به ارث بردید. ×
جمع

 

 

 

 

 

 

 

 

 


رضایت شغلی نارضایتی شغلی
سوال الف ب ج سوال الف ب ج
1 0 5 75 1 27 13 50
2 74 4 2 2 35 25 20
3 5 70 5 3 24 29 27
4 6 69 5 4 24 29 27
5 6 6 68 5 38 25 17
6 70 2 8 6 15 26 39
7 71 7 2 7 40 27 13
8 72 6 2 8 28 14 38
9 73 2 5 9 39 6 35
10 74 4 2 10 21 19 40
11 10 2 68 11 8 42 30
12 25 25 30 12 43 31 6
13 25 25 30 13 44 32 4
14 1 4 75 14 34 11 35
15 4 1 75 15 46 33 1
16 69 9 2 16 7 36 37
17 2 2 76 17 48 5 27
18 77 1 2 18 3 49 28
19 1 2 77 19 6 35 39
20 72 4 4 20 36 4 40
21 5 69 6 21 2 41 37
22 6 6 68 22 13 42 25
23 65 7 8 23 43 26 11
24 4 71 5 24 20 25 35
25 5 71 4 25 28 39 13
26 4 4 72 26 11 40 29
27 5 6 69 27 9 41 30
28 5 5 70 28 42 31 7
29 71 4 5 29 5 43 32
30 4 6 70 30 23 13 44

 

جمع سه ستون الف ب ج
در رضایت شغلی الف ب ج جمع سه ستون الف ب ج
در نارضایتی شغلی الف ب ج
فراوانی هر گزینه 911 499 990 فراوانی هر گزینه 762 822 816
درصد گزینه ها 38/0 20/0 42/0 درصد گزینه ها 75/39 25/34 34/0

 

چنانچه ملاحظه می شود. درصد گزینه ها در گروه راضیان و رضایتمندان شغلی 38/0 و 20/0 و 42/0 می باشد. در صورتیکه در نارضایتی شغلی 75/31% و 25/34% و 34% می باشد یعنی گزینه به صورت مساوی پراکنده اند.
میزان رضایت مندی کارکنان در سه گزینه (برحسب درصد)

 

 

 

 

 

 

 


چنانچه ملاحظه می شود. اگر آزمودنی ها (42% ) به گزینه ج و 38% به گزینه الف و فقط 20% به گزینه ب پاسخ داده اند.
میزان نارضایت مندی کارکنان در سه گزینه (برحسب درصد)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


مقایسه گزینه های الف دو گروه رضایتمند و نارضایت





گزینه الف
ناراضی گزینه الف
راضی ردیف
4 0 2 0 27 0 1
100 1936 10 44 35 74 2
1 625 1- 25- 24 5 3
1 576 1- 24- 24 6 4
169 576 13 24- 38 6 5
100 1600 10- 40 15 70 6
225 1681 15+ 41 40 71 7
9 1764 3 42 28 72 8
196 1849 14 43 39 73 9
16 1936 4- 44 21 74 10
289 400 17- 20- 8 10 11
324 25 18 5- 43 25 12
361 25 19 5- 44 25 13
81 841 9 29- 34 1 14
441 676 21 26- 46 4 15
361 1521 18- 39 7 69 16
525 784 23 28- 48 2 17
484 1936 22- 44 3 77 18
361 841 19- 29- 6 1 19
121 1764 11 42 36 72 20
525 625 23- 25- 2 5 21
144 576 12- 24- 13 6 22
324 1225 18 35 43 65 23
25 676 5- 26- 20 4 24
9 625 3 25- 28 5 25
196 676 14- 26- 11 4 26
256 625 16- 25- 9 5 27
324 625 18 25- 42 5 28
400 1681 20- 41 5 71 29
4 676 2 26- 23 4 30
6376 28366 762 911 جمع

 

نتیجه آماری گزینه های الف :






مقایسه گزینه های ب در میان دو گروه رضایتمند و نارضایت




گزینه ب
ناراضی گزینه ب
راضی ردیف
225 196 15- 14- 13 5 1
9 225 3- 15- 25 4 2
1 2601 1 51 29 70 3
1 2500 1 50 29 69 4
9 2500 3- 50 25 69 5
4 169 2- 13- 26 6 6
1 289 1- 17- 27 2 7
196 144 14- 12- 14 7 8
484 169 22- 13- 6 6 9
81 289 9- 17- 19 2 10
196 225 14 15- 42 4 11
9 289 3 17- 31 2 12
16 36 4 6 32 25 13
289 36 17- 6 11 25 14
25 289 5 15- 33 4 15
64 324 8 18- 36 1 16
529 289 23- 10- 5 9 17
441 225 21 17- 49 2 18
49 2500 7 18- 35 1 19
576 169 24- 17- 4 2 20
169 144 13 15- 41 4 21
196 2704 14 50 42 69 22
4 2704 2- 13- 26 6 23
9 225 3- 12- 25 7 24
121 169 11 52 39 71 25
14 196 12 15- 40 71 26
169 225 13 13- 41 4 27
9 169 3 14- 31 6 28
225 15 15- 43 5 29
225 15- 13- 13 4 30
4346 19900

جمع

 

محاسبه آماری گزینه های ب در دو گروه :




 


مقایسه گزینه های ج در دو گروه رضایتمند و نارضایت




گزینه ج
ناراضی گزینه ج
راضی ردیف
529 1681 23 41 50 75 1
49 961 7- 31- 20 2 2
0 784 0 28- 27 5 3
0 784 0 28- 27 5 4
100 1225 10- 35 17 68 5
124 625 12- 25- 39 8 6
196 961 14- 31- 13 2 7
121 961 11 31- 38 2 8
64 784 8 28- 35 5 9
169 961 13 31- 40 2 10
9 1225 3 35 30 68 11
441 9 21- 3- 6 30 12
529 9 23- 3- 4 30 13
64 1764 8 42 35 75 14
676 1764 26- 42 1 75 15
100 784 10 31- 37 2 16
0 1849 0 43 27 76 17
1 784 1 31- 28 2 18
144 1936 12 44 39 77 19
169 841 13 29- 40 4 20
100 729 10 27- 37 6 21
4 1225 2- 35 25 68 22
256 625 16- 25- 11 8 23
64 784 8 28- 35 5 24
196 841 14- 29- 13 4 25
4 1521 2 39 29 72 26
9 1296 3 36 30 69 27
400 1369 20- 37 7 70 28
25 784 5 28- 32 5 29
289 1296 17 37 44 70 30
4832 31152 816

980

جمع

 

عملیات آماری گزینه های ج :





 

مدیریت رابطه مدار و رضایتمندی




مدیریت رابطه مدار رضایتمندی شغلی ردیف
49 25 7- 5 35 38 1
9 169 3- 13- 39 20 2
0 81 0 42 42 3
16 4- 38 4
0 0 42 5
9 3 45 6
9 3- 39 7
4 2 44 8
9 3 45 9
81 9 51 10
186 275

جمع

 






مقایسه کل سه گزینه نارضایتی با رضایتمندی شغلی
D2

D

نارضا فراوانی گزینه رضایتمند ردیف
21025 145 762 911 الف
104325 323- 822 499 ب
30276 174 816 990 ج
155626 4-

 




قدرمطلق

 

 

 

 

 

 

 


فصل 5 :
نتیجه گیری
محدودیت ها و مشکلات
پیشنهادات و توصیه ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری :
چنانچه از عملیات آماری داده های 80 پرسشنامه در دسترس به دست آمد. کارکنان در دو گروه رده بندی شدند. کارکنانی که با دادن پاسخ هایی در گزینه های خاص رضایت خویش را از شغل مورد تصدی اظهار کرده بودند. و کارکنانی که در گزینه های مختلف انتخاب های متفاوتی داشتند و در برخی از گزینه ها همراه و هم فکر گروه راضی بودند و در برخی از گزینه ها مخالف و روبروی گروه رضایتمند قرار داشتند به صورت تک به تک رضایتمندی و نارضایتی آنان دیده نمی شود. چنانچه گزینه با گزینه مقایسه شده است. و در ابتدا دو گروه کارکنان رضایتمند و نارضایت تفکیک شده اند و کسانیکه به گزینه های مثبت پرسشنامه و جنبه های رضایتمندی پاسخ داده اند و یا بیشتر پاسخ داده اند در دو گروه رضایتمند و بقیه افراد در گروه نارضایتمند قرار گرفته اند. و داده های پرسشنامه ها در دو گروه ابتدا در سه گزینه الف و ب و ج مقایسه شده اند و درصد پاسخ به گزینه ها در هر بخش کاملاً ارائه شده است و نمودارهای آنها نیز در صفحات 6 و 7 ارائه شده است.
داده های پرسشنامه ها در گروه های رضایتمند و نارضایتمند در گزینه الف به صورت مجزا در صفحات 8 و 9 ارائه و گزارش و ثابت شده است.
داده های پرسشنامه ها در گروه های رضایتمند در گزینه ب در صفحات 10 و 11 ارائه و گزارش و ثابت شده است.
داده های پرسشنامه های در گروه های رضایتمند و نارضایتمند در گزینه ج در صفحات 12 و 13 گزارش و اثبات شده است.
چنانچه ملاحظه می شود. در هیچ یک از گزینه ها و مقایسه یک به یک گزینه ها با یکدیگر رابطه معنی داری گزارش نشده است و T به دست آمده در گزینه های الف 15/0 و در گزینه های ب 32/0 و در گزینه های ج 18/0 گزارش شده است. در صورتیکه T جدول با درجه آزادی 2 – 2 N + 1 N یعنی 58 = 2 – 30 + 30 برابر 65/1 گزارش شده است و چون اعداد به دست آمده ما در هر سه گزینه از T نرم آماری کوچکتر است. به عبارتی ج T > م T در نتیجه در هر سه گزینه بین رضایتمندی کارکنان و پرسشنامه رضایتمندی رابطه مثبت و معنی دار گزارش نشده است.
در صفحات 14 و 15 بین حاصل گزینه های رضایتمندی و مدیریت رابطه مدار که از طریق گزینه های محقق ساخته رابطه مداری مورد ارزیابی کارکنان واقع شده است. نیز رابطه رضایتمندی و رابطه مداری یعنی مدیریت رابطه مداری به اثبات نرسیده است. و عدد به دست آمده از حاصل عملیات T برابر 87/0 می باشد. که هر چند در رابطه با سایر گزینه 4 تا 5 برابر بالا رفته است. و در رابطه با گزینه 15/0 و 18/0 ( 5 برابر) شده است. ولی هنوز هم رابطه معنی داری از طریق T را نشان نمی دهد. و فرضیه های ذکر شده در فصل اول مورد تائید واقع نمی شود.
به نظر می رسد که کارکنان معتقدند که هر نوع کسب مدیریتی در مدیریت شغلی آنان باشد تفاوتی نمی کند اگر به حقوق و دستمزد بالاتر و امکانات و امور بازنشستگی و امور فرزندان از همه بیشتر اهمیت دارد. یعنی کارکنان اعتقاد دارند اگر در شرکت و اداره ای :
- حقوق خوب بپردازند
- بازنشستگی پرمنفعت و آینده داری داشته باشند
- بیمه و امور درمانی خوبی داشته باشند
- در استخدام فرزندان آنها جایی ضمانت کرده باشند
- و در امر مرخصی و تفریح و پیش بینی هزینه های آن اقدام نمایند
- هر نوع مدیریتی بر سر آنها مدیریت بکند تفاوتی نمی کند مهم رسیدگی و برطرف شدن نیازهای مهم و آینده ساز آنهاست که در پرسشنامه نیامده است.
مثلاً اگر کارمندی در دو موقعیت متفاوت زیر قرار گیرد :
- حقوق و مزایای مکفی و بسیار خوب ماهانه به شما پرداخت می شود
- آینده درمانی در بیمه های شما و خانواده شما تضمین است.
- استخدام یکی از فرزندان شما را ضمانت می کنیم.
- در مورد مرخصی های ماهانه و سالانه قول حتمی و ضمانت می دهیم.
- در مورد مزایا و اضافه کاری و سایر هزینه های جانبی عملاً اقدام می کنیم.
و یا سبک مدیریت شما رابطه مدار و با وظیفه مدار باشد.
به نظر می رسد و در عملیات آماری نیز چنین نشان دادند که نوع مدیریت در زمانه ای که همه ارزش ها را پول و درآمد و بیمه و درمان و تفریح و خدمات پس از بازنشستگی تعیین می کند ترجیح می دهند به نوع و سبک مدیریت و به نظر می رسد. مدیریت و نوع مدیریت آنچنان در سرنوشت آینده و درمانی و حقوقی و اضافه کاری و درمانی و تفریحی و بازنشستگی و سایر امور جانبی کارکنان تاثیر ندارد. حتی پیچیدگی امور و کارها آنچنان شده که گاهی کارکنان ماه ها و هفته ها و روزها مدیر را مشاهده نمی کنند و این نوع مدیریت و اقدامات مدیریتی است که باعث اجرای آسان و جاری امور در همه سلسله مراتب سازمانی می شود.
محدودیت ها و مشکلات :
همه تحقیقات و مطالعات و پژوهشها در طول انجام و اجرای بخش های مختلف حتی از تعیین و انتخاب موضوع تا شرح اهمیت و ضرورت آن و تعیین اهداف و ذکر فرضیه ها و طرح سوالات و تعریف واژه ها و اصطلاحات و در فصل دوم ذکر پیشینه و مبانی نظری و تئوری و ادبیات تحقیق و مطالعاتی که در راستای تحقیق حاضر انجام گرفته مشکلات و محدودیت هایی دارد.
در فصل سوم که طرح تحقیق و در واقع تدارک آزمایشگاه تحقیق هم هست مشکلات بیشتر رخ می نماید. زیرا انتخاب آزمودنی ها و اینکه چه کسانی در این تحقیق شرکت کنند و آیا آمادگی کامل دارند؟ و اصولاً اعتقاد به تحقیق دارند؟ و ده ها مطلب از این قبیل که محقق را دربر می گیرد.
جمع آوری اطلاعات از طریق ابزارها امکان پذیر است. گاهی ابزارها آنچنان که باید و شاید نمی توانند آن میزان اطلاعات و داده هایی که محقق درصد جمع آوری آنهاست برآورده کند. زیرا ممکن است در کشور ما هنوز هنجاریابی نشده باشد و سوالات درونی پرسشنامه با فرهنگ و جامعه ما نرم نشده باشد. و اصولاً چنین مطلبی در جامعه ما وجود نداشته باشد. و یا ممکن است، سوال چیزی را در ذهن آزمودنی زنده کند و به زبان بیاورد که اصولاً موردنظر محقق نیست. فلذا این قبیل مشکلات ابتدا باید در پیش آزمون ها امتحان شوند و در صورت روا بودن و اعتبار داشتن اجرا گردند در تحقیق حاضر هم محقق درگیر و دار این قبیل مشکلات بوده هر چند سعی وافر شده تا حداقل مشکلات وجود داشته باشند.
اما مهمترین مشکلاتی که در اجرای معقول مختلف در این تحقیق وجود داشت عبارتند از :
1 ) کارکنان آمادگی قلبی و صمیمانه در اجرای پرسشنامه ها را نداشتند ؛
2 ) معمولاً سوالات را به خوبی نمی خواندند و در اولین فرصت اقدام به علامت زنی می کردند ؛
3 ) بیم داشتند که اطلاعات آنان در جاهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد و اصرار داشتند که پس از استخراج داده پرسشنامه به آنها عودت داده نشود ؛
4 ) پرسشنامه هر چند در 30 سوال رضایت کارکنان را در قسمت های مختلف سنجیده است ولی به نظرمی رسد که کارکنان بخش های مهم دیگری غیر از این موارد را در رضایتمندی دخیل می دانستند؛
5 ) روش آماری فقط از راه T روش مناسبی برای داده های تحقیق نبوده و یا حداقل لازم است. که داده ها فقط در یک گزینه بلی یا خیر فراهم شوند تا عملیات آماری روایی و اعتبار لازم را نشان دهند؛
6 ) سبک های مدیریت هرچند در یک سوال 20 گزینه ای تعریف شده است. ولی از نظر کارکنان سبک های مدیریت چندان در زندگی شغلی آنها تأثیر ندارد و این امکانات و حقوق و رسیدگی به حقوق بیمه و درمان و بازنشستگی است که حرف اول را می زند.
پیشنهادات و فرضیه ها :
با توجه به مطالعات انجام گرفته و تحقیقات مختلف مطالعه شده و نتایج به دست آمده از تحقیق حاضر پیشنهاد می گردد.
1 ) پرسشنامه های رضایتمندی و یا نارضایتی برای هر شرکت و وزارتخانه ای جداگانه با سوالات مختلف که از خود کارکنان استخراج می شود تهیه کنند و روایی و اعتبار هر بخش را با توجه به میزان کار و شیوه و نوع کار برآورد کنند ؛
2 ) سبک های مدیریتی اعم از وظیفه مدار، رابطه مدار، استبدادی و سهل گیر و با ترکیبی در هر بخش و سازمانی مورد تدریس و آموزش واقع شود ؛
3 ) مسئله اصلی امروزه برای همه کارکنان دولت و شرکتی و خصوصی ابتدا میزان درآمد و حقوق و آینده شغلی و امکانات و خدمات جانبی نظیر خدمات درمانی و بیمه ای و مرخصی ها و تفریحات و مسافرت ها و حتی استخدام یکی از اعضای خانواده است. که باید در پرسشنانه های رضایتمندی و نارضایتی شغلی مدنظر قرار گیرد. در غیر این صورت سایر موارد نه چندان نمی توانند تاثیرگذاری و یا اثربخشی خود را نشان دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سؤالات مربوط به سبک مدیریت وظیفه مدار :
ردیف عنوان سوالات بلی تاحدی خیر
1 در کارهایم قبل از همه به میزان درآمد می اندیشم
2 در مدیریت حرف اول را منافع و سود می زند
3 در مدیریت تولید و کالا اصل بر همه چیز است؟
4 در مدیریت میزان خدمات بر همه چیز اولویت دارد؟
5 در مدیریت کیفیت خدمات از همه بیشتر اهمیت دارد؟
6 در مدیریت توجه به محصول از همه مهمتر است؟
7 بین عوامل انسانی و تولید در مدیریت تولید را انتخاب می کنیم.
8 بین میزان توجه به عوامل اجرایی و محصول تولیدی محصول را می پسندم.
9 از میان ارزش کالا و روابط بین افراد کالا و محصول ارزش بیشتری دارد.
10 خدمات نیروی انسانی اگر مساوی باشند من خدمات را ترجیح می دهم.
11 عوامل انسانی اصل بر تولید و خدمات هستند.
12 روابط انسانی و ارزش افراد مهم تر از تولید و خدمات هستند.
13 عواطف و آسایش کارکنان از هر چیز دیگر برای من مهم تر است.
14 اگر گرفتاری بین کارکنان وجود داشته باشد، اول آنرا برطرف می کنم.
15 بین درآمد و تولید و کارکنان ارزش کارکنان برای من بیشتر اهمیت دارد.
16 اگر روابط و انگیزه کارکنان بالا باشد، تولید هم بالا می رود.
17 اگر شرایط زندگی کارکنان خوب باشد، بهتر کار می کنند.
18 اگر گرفتاری و مشکل در میان کارکنان نباشد، تولید بالا می رود.
19 توجه به روابط و اصل زندگی حس رقابت در تولید را بالا می برد.
20 اصولاً انسان بیشتر از کالا ارزش دارد و من انسان را اولویت قرار می دهم.
آزمون رضایت شغلی :
1 ) آیا وقتی در محیط کار هستید به ساعت نگاه می کنید؟
الف ) دائماً
ب ) در مواقع بیکاری

 

 

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله 24   صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید


دانلود فایل

* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.

* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.

* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران