فایل خانوادگی

۵۴ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
دانلود

لینک و پرداخت دانلود * پایین مطلب *

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحه:11

فهرست :

تاریخ ادبیات فارسی

شعر نو

ادبیات پس از انقلاب

و ...

مقدمه :

ادبیات یا سخنگان به مجموعه سخن&zwnj های انسانی که در قالب&zwnj های گفتاری، نوشتاری و یا دیگر قالب&zwnj ها مانند قالب الکترونیکی گرد آمده باشند گفته می&zwnj شود. ملت&zwnj ها و تیره&zwnj ها همانگونه که دارای نهادها، مکتب&zwnj های فلسفی یا دوران&zwnj های تاریخی هستند می&zwnj توانند دارای ادبیات نیز باشند. در باور همگانی ادبیات یک تیره یا ملت برای نمونه مجموعه متن&zwnj هایی است که آثار ماندگار و برجسته پیشینیان و همروزگاران آن تیره و ملت را تشکیل می&zwnj دهند.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

لینک و پرداخت دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحه : 5

مقدمه :

نصر محمد بن طرخان&zwnj بن اوزلغ&zwnj فارابی، در وسیج نزدیک فاراب در ماوراء&zwnj النهر، به سال 259ق/872م ، بنابراین، حدود یک سال پیش از مرگ کندی در بغداد، به دنیا آمد. فارابی، از خانواده&zwnj ای سرشناس بود و پدر او، دربار سامانیان، از فرماندهان لشکر بوده است، اما همچون سلف خود، کندی ـ که فارابی را از سرمشق او تبعیت کرده بود ـ شرح حال او چندان معلوم نیست. فارابی، در جوانی به بغداد رفت و نخستین معلم او، در این شهر، یوحنابن حیلان بود. آنگاه، او منطق، نحو، فلسفه، موسیقی، ریاضیات و علوم را فرا گرفت. از آثار او چنان بر می&zwnj آید که زبانهای ترکی و فارسی را می&zwnj فهمیده است( برابر افسانه&zwnj ها، او، افزون بر عربی، با هفتاد زبان دیگر نیز آشنا بوده است). با گذشت زمان، فارابی، چنان استادی به دست آورد که (پس از ارسطو، معلم اول) معلم ثانی خوانده شد و نخستین فیلسوف بزرگ مسلمانان به شمار آمد. از شواهد چنان بر می&zwnj آید که برابر نظریه رایج در ایران، این فیلسوف بزرگ شیعه بوده است.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه15

بنام خدا

هزینه ها در اصطلاح توسط گروهی از چیزهای ساخته شده، به کار گرفته شده یا پردازش شده در یک زمان مشخص بوجود می ایند؛ هزینه ها در برخی اوقات مربوط به فراهم سازی سطوح کاری اند؛ یک مثال خوب از هزینه های مربوط به فراهم سازی سطوح کاری، سرمایه است که صرف راه اندازی یا تعمیر یک اتومبیل میشود؛ گهگاه راهاندازی یک اتومببیل ممکن است با توجه به قطعات مختلف به کار رفته در آن به حدود 900 دلار برسد؛ اگر هر بخشی در طی یک روز راه اندازی شود و هزینه ای معادل 900 دلار مفروض داشته باشد، بنابراین در دو روز به حد 1800 دلار خواهد رسید. نخستین مرحله کاری بالغ بر 3000 قطعه نوع A به وجود میاورد؛ مرحله دوم هم بالغ بر 600 قطعه نوع B تولید خواهد کرد؛ این کمییت ها به طور خاص احتیاج به تولید کالا با خدمات دارند زیرا یک شرکت با کمپانی دارای یک سیستم تولید لحظه ای است و در ازای ایجاد کالای بیشتر روند رو به رشد تولید را نشان میدهد. اگر از پایه و مبتا هزینه های اجرایی را محاسبه کنیم، برای 36000 قطعه تقسیم شده حدودا 1800 دلار سرمایه لازم داریم ؛ به اصطلاح برای هر قطعه تقریبا 0.3 دلار هزینه مصرف میشود؛ بر اساس این روش، اصل هزینه براورده شده برای قطعات نوع A حدود 1300 =0.3 × 3000 تعیین میگردد؛ بنابراین، سرمایه براورده شده برای 3000 قطعه نوعA با فرض اینکه هزینه اختصاصی برای هر کدام 0.3 باشد، به حدود 900 دلار میرسد و اگر 600 قطعه نوع B را داشته باشیم، برای هر قطعه اگر 1.5 دلار برآورده شود، چیزی در حدود 900 دلار میشود؛ برای اینکه هزینه های برآورده شده کاملا اقتصادی و منطقی باشند، بایستی رابطه اصولی میان راه اندازی ( نصب ) و کارکرد (اجرای ) دستگاه ها برقرار نمود؛ هزینه هایی که در اثر توسعه،
تولید و
آموزش برنامه های مختلف ایجاد میشود را در اصطلاح هزینه های تولید- پردازش میگویند؛ برای اینکه مفهوم سطح هزینه ها به طور واضح روشن شوند، به نظر میرسد که میبایست مثالی از سازمان مهندسی شرکت های باربری آورد؛ در عین حال روزانه حدودا 3 دستور العمل تغییر مهندسی در طول ماه کی (MAG ) صادر شدند که در اصطلاح ECOS نام داشتند؛ در میان



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
پاورپوینت

این پاورپوینت آموزش گام به گام و با زبان بسیار ساده به همراه عکس هایی از محیط های مورد بحث میباشد و یادگیری و درک مطالب را بسیار ساده کرده است و هدف آن آموزش شبکه های دو به دو (Peer To Peer)میباشد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:26

فهرست مطالب

ترجمه تفسیر المیزان جلد 19 صفحه 443

ترجمه آیات

به نام خداوند بخشاینده مهربان . هر چه در زمین و آسمانهاست همه به تسبیح و ستایش خدا که پادشاهى منزه و پاک و مقتدر و داناست مشغولند (1).

اوست خدایى که میان عرب امى (یعنى قومى که خواندن و نوشتن هم نمى دانستند) پیغمبرى بزرگوار از همان مردم برانگیخت تا بر آنان آیات وحى خدا تلاوت کند و آنها را از لوث جهل و اخلاق زشت پاک سازد و شریعت کتاب سماوى و حکمت الهى بیاموزد با آنکه پیش از این همه در ورطه جهالت و گمراهى بودند (2).

و نیز قوم دیگرى را (که به روایت از پیغمبر (صلى اللّه علیه و آله وسلم ) مراد عجمند) چون به عرب (در اسلام ) ملحق شوند هدایت فرماید که او خداى مقتدر و همه کارش به حکمت و مصلحت است (3).

این (رسالت و نزول قرآن ) فضل و کرامت خداست که آن لطف را در حق هر که بخواهد مى کند و خدا را (بر خلق ) فضل و رحمت نامنتهاست (4).

وصف حال آنان که تحمل (علم ) تورات کرده و خلاف آن عمل نمودند در مثل به حمارى ماند که بار کتابها بر پشت کشد (و از آن هیچ نفهمد و بهره نبرد) آرى قومى که مثل حالشان این که آیات خدا را تکذیب کردند بسیار مردم بدى هستند و خدا هرگز (براه سعادت ) ستمکاران را رهبرى نخواهد کرد (5).

اى رسول ما جهودان را بگو اى جماعت یهود اگر پندارید که شما به حقیقت دوستداران خدائید نه مردم دیگر پس تمناى مرگ کنید اگر راست مى گویید (که علامت دوستان خدا آرزوى مرگ و شوق لقاى به خداست ) (6).

و حال آنکه در اثر آن کردار بدى که به دست خود (براى آخرت خویش ) پیش فرستاده اند ابدا آرزوى مرگ نمى کنند (بلکه از آن ترسان و هراسانند) و خدا از کردار ستمکاران آگاهست (7).

اى رسول ما (به جهودان ) بگو عاقبت مرگى که از آن مى گریزید شما را البته ملاقات خواهد کرد و پس (از مرگ ) به سوى خدایى که داناى پیدا و پنهانست باز مى گردید و او شما را به آنچه (از نیک و بد) کرده اید آگاه مى سازد (8).





دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:19

فهرست مطالب

پیامبر و اخلاق

اخلاق نیکو از ویژگی های یک دوست خوب است.

اخلاق نیکو

آزمایش

حسن خلق

جایگاه حسن خلق در اسلام

حدود حسن خلق

با مجرمان و منحرفان

خوش خلقی و پرهیز از چاپلوسی

خوش خلقی و مزاح

حسن خلق آری، بی تفاوتی نه!

آثار و فواید حسن خلق

آثار دنیوی

آثار اخروی

پیامبر اکرم مصداق زیبایی اخلاقی در اسلام هستند و برای آنکه بتوان به خوبی و شایستگی ویژگیها و خصوصیات اخلاقی ایشان را الگو قرار داد، باید به شناختی عمیق از آن حضرت نائل شد . محمد عمومی پژوهشگر پژوهشکده باقرالعلوم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در دین اسلام پیامبر اکرم(ص)، به عنوان الگو، درس های خداوند را برای ما که در کتاب قرآن از طرف خداوند فرستاده شده است، بیان کرد و خود نیز معلم این کتاب آسمانی شد، وظیفه ما این است که از پیامبر)ص) سرمشق بگیریم، هر شخصی که حضرت و خصوصیات اخلاقی ایشان را بشناسد خود را از جهت معرفت و اخلاق کامل کرده است. وی افزود: در گام اول از الگو قرار دادن رفتار پیامبر(ص)، در زندگی این امر مستلزم آن است که همه ابعاد وجودی ایشان برای ما قابل درک باشد و هنگامی که عمق وجودی پیامبر اکرم(ص) شناخته شد به طور ناخودآگاه تمام رفتارها شبیه رفتار پیامبر می شود لذا موضوع شناخت ویژگی های اخلاقی پیامبر(ص) بسیار مهم است. محمد عمومی با تأکید بر ضرورت شناخت پیامبر خوش خلقی را یکی از ویژگیهای بارز و ارزشمند آن حضرت عنوان کرد و یادآور شد: در مرحله بعد از شناخت خصوصیات اخلاقی پیامبر(ص)، ابعاد خوش خلقی از نظر مفهومی باید مورد بررسی قرار گیرند تا مصداقهای آن دچار اشتباه نگردند تا بدانیم که آیا تبسم داشتن بر لب خوش خلقی محسوب می شود یا اینکه معنای عمیق تری دارد. وی با اشاره به اینکه درون زیبا، و سیره و باطن نیک داشتن در بروز حسن خلق مؤثر است، تصریح کرد: با توجه به اینکه پیامبر اکرم(ص) درونی زیبا داشتند و بعد از شناخت این مطلب و روشن شدن قضیه، اراده و عزم مهم است هنگامی که شخص اراده و عزم می کند که پیامبر را الگوی خود قرار دهد آنگاه می تواند موفق باشد در واقع تا زمانی که اراده قوی وجود نداشته باشد کسی قادر نیست پیامبر را به عنوان الگو برای خود در نظر داشته باشد. وی گفت: در زمانی که پیامبر اکرم(ص) زندگی می کردند چه بسیار افرادی بودند که ایشان را به طور کامل می شناختند اما به این دلیل که اراده بهره گیری از حضرت را نداشتند هرگز نتوانستند پیرو بوده و در برخی موارد حتی گمراه نیز شدند و همچنین برعکس این قضیه نیز وجود داشت. وی با اشاره به مرحله بعدی از شناخت خوش خلقی پیامبر(ص)، اظهار داشت: مسئله دیگری که در زمینه شناخت بعد خوش خلقی پیامبر الزامی است مسئله استمرار و یک نوع نظارت و در اصل مراقبت از این ویژگی است که در مراحل بالا بدست آمده است بکارگیری و بهره مندی از این صفت نیازمند استمرار و محافظت از آن است. وی با اشاره به آثار بهره مندی از خوش خلقی، یادآور شد: اگر چنانچه قدم به قدم ویژگی خوش خلقی به کار گرفته شد، آثار فراگیر فراوانی در وجود فرد ظاهر می شود که در درونش آرامش ایجاد کرده، به او وسعت وجود بخشیده و وجودش را دریا دل می کند.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:17

فهرست مطالب

حضرت محمد (ص)

امام خمینی (ره)

روح الله، تحصیل و ازدواج

علم و دانش :

سرزمین علم و فرهنگ

طرح&zwnj های ملی در یک نگاه&zwnj

سه دهه تحول در عرصه فرهنگ&zwnj

با بهاری که می رسد از راه

1- تنوع

2- شادابی

3- تبادل

آزادی؛ بیان، سکوت

علم زندگانی:

نیایش

نسل آینده ساز:

اسلام و ایران

حضرت محمد (ص)

زندگى رسول گرامى اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) سرشار از نکاتى است که اگر با نگاهى نو به آن توجه شود، بسیارى از خط مشى&rlm ها و سیاست&rlm هاى اصولى در حوزه&rlm هاى مختلف علمى، معرفتى، اجتماعى، سیاسى، دفاعى و... شناسایى خواهد شد. بررسى دقیق و همه جانبه ابعاد مختلف زندگى این بزرگان، مخصوصا با شیوه&rlm هاى جدید و بابهره&rlm گیرى از آخرین دستاوردهاى علمى، از ضرورت&rlm هاى جوامع اسلامى است.

یکى از حساس&rlm ترین و سرنوشت&rlm سازترین حوادث صدر اسلام، غزوه احزاب است. مورخان، این غزوه را بیشتر از آن جهت&rlm با اهمیت مى&rlm دانند که آخرین صحنه تهاجم دشمن به نیروهاى اسلام و نقطه اوج اقدامات دفاعى مسلمین بود. اما آن&rlm چه کمتر در منابع تاریخى مورد توجه قرار گرفته، مدیریت این حادثه سرنوشت&rlm ساز و مهم است.

مدیریت پیامبر اکرم(ص) در جریان این غزوه ابعاد مختلفى دارد. در مقاله حاضر کوشش شده&rlm است، در حد امکان یکى از اقدامات مدیریتى پیامبراکرم(ص) در جریان یکى از تدابیر آن حضرت یعنى « حفرخندق&rlm » مورد بحث و بررسى قرار گیرد. البته مقاله حاضر به مدیریتى که رسول الله(ص) در جریان حفر خندق اعمال فرمودند محدود نمى&rlm شود، بلکه موضوع اداره و بهره&rlm گیرى کامل از این اقدام دفاعى هم مورد بحث قرار مى&rlm گیرد.

امام خمینی (ره)

نزدیک به نود سال قبل شهر خمین صحنه نزاع و درگیری خوانین محلی بود که کشمکش آنها بر سر تصاحب املاک، مال و جان رعایا را به مخاطره انداخته بود. در این میان آقا سید مصطفی مایه آرامش برای اهالی و مانع بزرگی برای زورگویان دولتی و خوانین بود. او به مقابله با ستمگری&zwnj ها برخاست و خانه خود را با دیوارهای بلند و برج&zwnj های متعدد سنگر دفاع از اهالی شهر قرار داد. توطئه&zwnj ها بالا گرفت از این رو آقا سید مصطفی برای شکایت از خوانین ستمگر دیار خود راهی اراک شد اما در میان راه توسط عوامل خوانین محلی خلع سلاح گشته و به شهادت رسید. این در حالی بود که روح الله کوچکترین فرزندش پنج ماهه بود. او که در روز ولادت حضرت زهرا (مصادف با سال 1281 ه.ش) چشم به جهان گشوده بود یادگار کوچک پدر شد.
صاحبه خانم خواهر آقا سید مصطفی به خانه برادر نقل مکان کرد و به همراه همسر وفادار او کمر به تربیت فرزند او بست. بانو صاحبه زنی با تقوا و شجاع بود. پس از چندی به خونخواهی برادر روانه تهران گشت و با تلاش و پیگیری بسیار موفق به گرفتن حکم قصاص قاتل برادر شد و سرانجام پس از دو سال در اردیبهشت ماه 1284 قاتل آقا سید مصطفی در میدان بهارستان تهران به دار آویخته شد.
ماجرای مرگ پدر برای روح الله که او را به خاطر نمی&zwnj آورد حماسه&zwnj ای بود از شهادت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم خوانین و حکام وقت و دفاع از محرومین و مستضعفین تا حد ایثار جان. نفرت و انزجار روح الله از روابط ظالمانه اقتصادی- اجتماعی تا دهها سال پس از آن ادامه داشت و بعدها مبانی نظری پیدا کرد و به صورت اصل بدون چون و چرای دفاع از مستضعفین در برابر مستکبرین جلوه نمود.
روح الله پانزده ساله بود که دو مصیبت او را ماتم&zwnj زده کرد. اول فوت عمه مهربان و فداکار و پس از آن وفات مادر مهربانش که او را غرق در اندوه و غم نمود.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه12

فهرست مطالب

کمبود منگنز وکوددادن پنبه 1

اطلاعات زمینه ای 2

توصیه های تست خاک 4

منگنز استعمال شده برای خاک 5

منگنز برگی 6

احتیاطها برای مخلوط کردن کودهای منگنز با گلیفوسات 6


کمبود منگنز وکوددادن پنبه

خلاصه : کمبود منگنز(Mn) در پنبه شایع نیست، گرچه آن ممکن است رخ دهد. در مزرعه هایی که امکان کمبود Mn برای پنبه وجود دارد، مزرعه&zwnj هایی هستند که کمبود در سویا، گندم یا محصولات ذرت یا محصولاتی با Mn پایین خاک در دسترس رخ داده است(همچنین با سطحهای(Mn) تست خاک و( ph) تعیین می شود). علائم کمی از کمبود( Mn) در پنبه مشاهده می شود مگر اینکه کمبود شدید باشد یا علامتی مشاهده نمی شود. تست بافت برگ پنبه را می توان مورد استفاده قرار دارد برای تعیین اینکه آیا(Mn) ناکافی است. سطح های منگنز کمتر از ppm 25در جدید ترین برگ کاملا بزرگ شده ناکافی هستند.

رویکردهای کود دادن برای غلبه بر کمبود Mn به( ph) خاک و روشهای در دسترس به استعمال کود وابسته هستند.درخاکهایی که ph



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
بررسی

شناخت ارکان حکومت و ارگان&zwnj های سیاسی کشور،روابط آن&zwnj ها باهم،آگاهی از حقوق و آزادی&zwnj های افراد ملت و چگونگی حفظ و رعایت این حقوق حداقل اطلاعی است که افراد جامعه باید درزمینهٔ زندگی سیاسی و اجتماعی داشته باشند. قابل پذیرفتن نیست انسان&zwnj هایی که در سرزمینی رشد کند در زندگی اجتماعی مشارکت نمایند،به آینده امیدوار و علاقه&zwnj مند باشند ولی ندانند که در اداره امور مملکت چه نقش و سهمی دارند،ندانند که ارکان حکومت و مرکز قدرت کشور چگونه شکل می&zwnj گیرد،رئیس کشور،رئیس&zwnj جمهور،چه شرایط و مشخصاتی باید داشته باشند،و به چه ترتیب در این مقام قرار می&zwnj گیرند،ندانند که صلاحیت قوه مقننه،قوه اجرائیه،قضائیه در چه حدود است و از همه مهم&zwnj تر به حقوق اساسی و آزادی&zwnj هایی که به خاطر تثبیت آن قرن&zwnj ها مبارزه شده،و خون میلیون&zwnj ها انسان برجسته نثار گردیده واقف نباشند.روزگاری که حقوق اساسی مطرح نبود و برای حیات و زندگی انسان&zwnj ها ارزشی قائل نبودند،سلب آزادی،به زنجیر و بند کشیدن و به&zwnj اجبار از نقطه&zwnj ای به نقطه&zwnj ای دیگر بردن و گروه&zwnj گروه افراد آدمی را در معرض فروش گذاشتی و بکار اجباری وادار ساختن امری عادی بود.امروز بر آن وضع زشت و ننگین خط بطلان کشیده شده است.

حقوق اساسی و نهادهای سیاسی هر کشوری تجسمی است از درجه تمدن کیفیت زندگی اجتماعی و سوابق تاریخی،نموداری است از خواست&zwnj ها،تمایلات و آرزوها و آمال مردمی که در یک سرزمین به هم زندگی می&zwnj کنند و بر اجرای اصول کلی حقوقی به&zwnj عنوان چهارچوب توافق کرده&zwnj اند و بر آن استوارند و یا به&zwnj هرحال به آن تسلیم شده&zwnj اند.

حقوق اساسی معرف پایه&zwnj های اعتقادی،پیوندهای عمیق معنوی،اخلاقی و انسانی یک ملت می&zwnj باشد و غالباً محصول مبارزات طولانی و انقلابی است که به آن دست زنده&zwnj اند.

در جمهوری اسلامی حاکمیت که نقطه محوری حقوق اساسی است با این بینش ارائه و تعبیر می&zwnj شود که (حاکمیت مطلق برجهان و انسان از آن خداست و هم او انسان&zwnj ها را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است هیچ&zwnj کس نمی&zwnj تواند این حق الهی را از انسان سلب کند یا در خدمت منافع فرد و گروهی خاص قرار دهد&hellip )(اصل ۵۶) در کشوری که چنین بینش سیاسی حاکم است و خداوند سرمنشأ تمامی قدرت&zwnj ها است و همه دیگر انسان&zwnj ها مخلوق و بنده او هستند و تنها امتیاز با تقوی و علم است باید موازینی اصولی و محکم در همه زمینه&zwnj ها وجود داشته باشد و هر کس به میزان استعداد و توان، تخصص، علاقه و پشتکار در خدمات عمومی برابر ضوابط و معیارهای از قبل پیش بینی شده مشارکت نماید. چنین ملتی باید در همه ابعاد فکر خود را بکار اندازد و از همه منابع خدادادی استفاده نمایند و از همه تجربیات، علوم و فنون بهره گیرد و با سرعت راههای ناهموار را همواره سازد. هر کس در درجه اول باید به مصالح و منافع عموم بیاندیشد. در وضع قانون باید بیش از آنچه معمول است دقت شود قانون باید مشخصات و خصوصیات قانون را داشته باشد تا اجرای آن با مشکل مواجه نگردد افراد باید خود را با قانون تطبیق دهند نه قانون به خاطر افراد و ارضاء تمایلات شخصی تغییر یابد. مسئولیت برای هر شخص و مقام باید مفهوم و معنی داشته باشد. اصرار در حفظ پست و مقام بهر قیمت ولو به زیان جامعه درست نیست. برخلاف قانون اساسی چند مقام را در اختیار گرفتن و به هیچ&zwnj یک نرسیدن و آن را عملاً در اختیار افراد ناصالح گذاشتن از خطاهای بزرگ رایج است که باید متروک شود.

سازمان&zwnj های اداری باید وسیله تسهیل امور باشند آن&zwnj ها را به&zwnj صورت دیواری آهنین در برابر مردم درآوردن و کارها را پیچیده و مشکل کردن زیان&zwnj های جبران&zwnj ناپذیر دارد. حساب درآمد و هزینه در امور عمومی از هر نوع باید مشخص و روشن باشد، دوباره&zwnj کاری&zwnj ها باید حذف شود. مردم در جهت حق و قانون و عدالت هدایت شوند و هر کس به میزان استحقاق، کار و فعالیتی که دارد طلب نماید تبعیض ناروا در تمام سطوح رخت بربندد.

در حقوق اساسی ضمن مطالعه اساسی&zwnj ترین حقوق مردم، حکومت و مردم و رابطه سیاسی بین آن&zwnj ها بررسی می&zwnj شود. تلاش حقوق اساسی بر آن است که قدرت را نهادینه نماید و در قالب آورد تا بتواند حکومت را به بهترین شکل سامان دهد. چگونگی تقسیم قدرت در قوای مختلف، تعیین اختیارات هر یک از نهادهای حکومتی و ضمانت اجرا انجام&zwnj وظیفه و مسئولیت آن&zwnj ها و مسائلی از این قبیل در حقوق اساسی موردبحث قرار می&zwnj گیرد.

مع&zwnj الوصف حقوق اساسی ایران با سایر کشورها تفاوت چشمگیر دارد. گر چه پشتوانه مردمی و خواست و اراده جمعی از لوازم آن است ولی زیربنای اعتقادی ملت و ریشه&zwnj های عمیق مکتب توحیدی اسـلام جلوه&zwnj ای دیگر از انـواع حکومت&zwnj ها را پدید آورده است. مفاهیم بلند و دستورات

حکیمانه مکتب اسلام در باب حکومت و شرایط حاکمان نظیر سایر احکام مترقی آن راهگشای مشکلات همه اعصار است، به بلندای تاریخ و عمر بشریت.

ازجمله تفاوت&zwnj های بنیادین نظام ایران با سایر نظام&zwnj های حقوقی، در مشروعیت حکومت و جایگاه رهبری است. ولایت&zwnj فقیه مفهومی نهادینه شده در قانون اساسی ایران می&zwnj باشد که شیوه حکومتی نوینی را پدید آورده است. ای فرآیند جدید درگذر ده سال تجربه اجرائی پس از پیروزی انقلاب و در عهد رهبر کبیر انقلاب جامع&zwnj تر گردید و نتیجه آن اصلاح قانون اساسی بود.

بررسی

فهرست مطالب :

مقدمه

قانون اساسی

متن و مقدمه قانون اساسی

قانون عادی

آئین نامه ها و تصویب نامه های خلاف قانون و اصل ۱۳۸ ق. ا

دلایل پیدایش مقررات دولتی

انواع مقررات دولتی(آئین نامه، تصویب نامه ، سایر مقررات دولتی)

آئین نامه

انواع آئین نامه ها(اجرائی، جایگزین قانون، مستقل)

انواع آئین نامه های مستقل(انتظامی، ضرورت)

تصویب نامه ها

سایر مقررات دولتی(بخشنامه، دستورالعمل، مصوبه و &hellip )

اصل ۱۳۸ قانون اساسی

مراجع صلاحیتدار برای وضع مقررات دولتی

سایر مقامات اجرائی دولت و دیگر اشخاص حقوق عمومی

شرایط اعتبار مقررات دولتی

نحوه نظارت بر آئین نامه های دولتی

نقش رئیس جمهور در تشکیل هیئت وزیران

معرفی وزراء به مجلس برای رای اعتماد

ریاست هیئت وزیران

کمیسیون متشکل از چند وزیر

ارسال تصویب نامه ها وآئین نامه های دولت برای رئیس مجلس

وظایف و اختیارات هیات وزیران

اصول مصوبات قوه مجریه

ارتباط رئیس جمهور با هیئت وزیران

مدت وزارت وزیر

امضای قوانین و تصویب نامه ها

صلاحیت دیوان عدالت اداری

مرجع حل اختلاف درباره صلاحیت دیوان عدالت اداری و

نکات مورد توجه در مورد وزراء&zwnj

نکات مورد توجه در مورد هیات وزیران

کمیسیون های دولت

منابع


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 100 صفحه می باشد.

چکیده
در این مقاله به بررسی تنظیم خانواده پرداخته شده است. مواردی از قبیل چگونگی روش های جلوگیری که در نهایت هدف از برنامه&zwnj های تنظیم خانواده فراهم نمودن زمینه مساعد برای تأمین سلامت جسمی و روحی کل خانواده می&zwnj باشد و تنها مترادف با کنترل موالید نیست و همچنین مراقبت ویژه کودکان، تغذیه کودکان، ارزیابی، طبقه بندی، کودک ۲ ماه تا ۸ سال، ارزیابی کودک کمتر از ۲ ماه از نظر زردی، ارزیابی کودک زیر ۸ سال از نظر وزن، نمودار رشد، ارزیابی کودک از نظر بینایی، طبقه بندی تب و &hellip در این مقاله بیان شده است. به عنوان نمونه نمودار رشد، نموداری دیداری از وضعیت رشد جسمی و برای پایش رشد کودک طرح ریزی شده است تا بتوان دگرگونیهای رشد را در طول یک مدت زمانی تفسیر کرد. وزن کردن متوالی کودک برای پایش رشد ضروری است.اولین مراقبت(وزن،قد،دور سر و&hellip .) دربدو تولد یا با فاصله بسیار کم از تولد باید انجام شود و سپس در سال اول هر ماه یک بار،در سال دوم هردو ماه یک بار و در سال سوم هر ۳ ماه یک بار و سپس تا ۶ سالگی هر ۶ ماه یک بار کودک باید مراقبت شود (اندازه گیری وزن، قد،دور سرو&hellip ) علاوه بر این برنامه ، هر بار که کودک به واحد بهداشتی مراجعه می&zwnj کند باید توزین شود ووزن او در منحنی رشد ثبت شود خصوصا اگر بیمار باشد.
در هر بار توزین وزن کودک در نمودار وزن برای سن ثبت می&zwnj شود. وزن برای شناخت رشد حساس&zwnj تر است و هر گونه انحراف از وضعیت طبیعی را به آسانی می&zwnj توان با مقایسه منحنی وزن کودک یا منحنی استاندارد شناسایی کرد.کودک ممکن است وزن از دست بدهد ولی از قد او چیزی کم نشود.
واژه های کلیدی: تنظیم خانواده، نمودار رشد، تغذیه کودک، ارزیابی، طبقه بندی

فهرست مطالب
تعریف ۶
اهداف ۶
الف)فاصلهگذاری ۸
ب) قطعی ( توبکتومی، وازکتومی ) ۹
آزمایش لیپوپروفایل (یکبار) ۱۰
قرص های ترکیبی ۱۱
نحوه مصرف صحیح ۱۲
فراموشی مصرف قرص LD و HD 12
فراموشی مصرف قرص تری فازیک ۱۳
عوارض قرص های ترکیبی ۱۳
نکات مهم در برخورد با عوارض ۱۴
موارد منع مصرف مطلق قرص های ترکیبی ۱۵
موارد منع مصرف نسبی ۱۵
قرص لاینسترول( شیر دهی) ۱۶
نحوه مصرف صحیح ۱۶
فراموشی مصرف قرص شیردهی ۱۷
عوارض قرص شیردهی ۱۸
موارد منع مصرف مطلق قرص شیردهی ۱۸
موارد منع مصرف نسبی ۱۸
کاندوم ۱۹
نحوه صحیح استفاده از کاندوم ۱۹
عیب ها یا عوارض کاندوم ۲۰
روش اورژانس پیشگیری از بارداری: EC (Emergency Contraception) 21
نحوه مصرف صحیح ۲۱
تذکر های حین مصرف ۲۲
توبکتومی ۲۲
زمان انجام توبکتومی ۲۳
سن مناسب برای بستن لوله های رحمی ۲۳
وازکتومی ۲۴
نکات مهم قبل از عمل وازکتومی ۲۵
آمپول DMPA ( مگسترول) ۲۶
موارد منع مصرف مطلق آمپول ۲۸
موارد منع مصرف نسبی آمپول ۲۹
آی .یو. دی(IUD ) 29
زمان شروع استفاده از آی .یو دی ۲۹
عوارض IUD 30
موارد منع مصرف IUD 30
بهداشت خانواده ۳۲
مراقبت مادران باردار ۳۲
علائم خطر فوری ۳۹
۱- مراقبت بلافاصله پس از زایمان ۴۰
۲- مراقبت پس از زایمان(پس از ترخیص) ۴۱
مراقبتهای ویژه در بارداری ۴۲
معاینه پستان مادران( اعم از باردار یا شیرده) ۴۴
۱) بررسی مشکلات پستان ۴۴
۲) بررسی مشکلات شیردهی ۴۵
ارزیابی و مراقبت از نوزاد ۴۶
۱) کنترل نشانه های خطر در نوزاد ۴۶
احیای نوزادان ۴۷
۲- ارزیابی تنفس ۴۸
مراقبت ویژه کودکان ۵۰
تغذیه کودکان ۵۲
موارد نیاز به شیر مصنوعی(تجویز شیر مصنوعی) ۵۳
مراقبتهای ادغام یافته کودک سالم ۵۴
ارزیابی ۵۴
طبقه بندی ۵۶
کودک ۲ ماه تا ۸ سال ۵۶
ارزیابی کودک کمتر از ۲ ماه از نظر زردی ۵۷
ارزیابی کودک زیر ۸ سال از نظر وزن ۵۹
پایش رشد کودکان ۶۱
نمودار رشد ۶۲
نمودار رشد مورد استفاده در ایران ۶۳
مفهوم منحنی ها و صدکها ۶۴
ارزیابی کودک زیر ۸ سال از نظر قد ۶۷
ارزیابی شیرخوار زیر ۱۸ ماه از نظر دور سر ۶۸
ارزیابی کودک از نظر تغذیه ۷۰
ارزیابی کودک از نظر بینایی ۷۱
ارزیابی کودک زیر ۸ سال از نظر وضعیت تکامل ۷۳
مراقبت کودک از نظر وضعیت واکسیناسیون و مکمل های داویی ۷۴
مراقبت های ادغام یافته ناخوشیهای اطفال(مانا) ۷۶
طبقه بندی سرفه یا تنفس مشکل ۷۸
مراقبت کودک بیمار ۲ ماهه تا ۵ ساله از نظر اسهال ۷۹
طبقه بندی کم آبی ۸۰
طبقه بندی اسهال پایدار ۸۱
طبقه بندی اسهال خونی ۸۲
طبقه بندی ناراحتی گوش ۸۲
مراقبت کودک بیمار ۲ ساله به بالا از نظر گلو درد ۸۳
مراقبت کودک بیمار ۲ ماهه تا ۵ ساله از نظر تب ۸۴
طبقه بندی تب ۸۵
الف) بیماری شدید خیلی تب دار ۸۵
ب) بیماری تب دار ۸۶
ج) بیماری خفیف تب دار ۸۶
مراقبت کودک بیمار ۲ ماهه تا ۵ ساله از نظر کم وزنی ۸۶
ارزیابی سایر مشکلات ۸۹
عفونت چشم ۹۰
عفونت پستان ۹۱
عفونت ناف ۹۲
عفونت پوست ۹۲
مراقبت شیرخوار بیمارکمتر از ۲ ماه از نظر اسهال ۹۳
طبقه بندی مشکل شیرخوردن و خوب وزن نگرفتن ۹۶
مراجع ۱۰۰


تعریف:
روش اندیشه و زندگی که به صورت داوطلبانه و بر پایه آگاهی، بینش و تصمیم گیری مسؤلانه توسط افراد و زوجین در جهت ارتقای سلامت و بهزیستی خانواده&zwnj ها اتخاذ می&zwnj شود و از این رو در توسعه اجتماعی کشور سهم مؤثری دارد.
اهداف:
۱)پرهیز از تولد کودک ناخواسته ۲)داشتن کودک به تعداد دلخواه ۳)تنظیم فواصل بین بارداریها ۴)مراقبت زنان و زایمان در رابطه با سن پدر و مادر ۵)تعیین تعداد کودکان برای خانواده
در نهایت هدف از برنامه&zwnj های تنظیم خانواده فراهم نمودن زمینه مساعد برای تأمین سلامت جسمی و روحی کل خانواده می&zwnj باشد و تنها مترادف با کنترل موالید نیست.
شاخص تنظیم خانواده: درصد پوشش تنظیم خانواده:
۱۰۰ × کل زنان استفاده کننده از وسایل مطمئن پیشگیری
کل زنان ۴۹-۱۰ ساله همسردار
شاخص فوق ، با استفاده از زیج حیاتی قابل محاسبه است.
لازمه انجام خدمت تنظیم خانواده در واحدهای بهداشتی مشاوره با فرد مراجعه کننده است:
مشاوره فرایندی است که در آن به داوطلب کمک می&zwnj شودتا در مورد استفاده یا عدم استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری تصمیم بگیرد و روش پیشگیری از بارداری مناسب را انتخاب نماید.
۶ مرحله مشاوره ، خلاصه شده در کلمهGATHER عبارتند از:
G(GREET) : احترام به مراجعه کننده با نزاکت و برخورد گرم.
A(ASK) : از داوطلب در مورد خودش سوال کنید (دلیل مراجعه، کمک به بیان خواسته ها و نظرهای خود و احساسات و باورهای وی، کمک جهت تفکر کامل درباره انتخابهای موجود، ایجاد این باور که مشاور، خواهان ارائه خدمت موثر می&zwnj باشداگاهی از دانش و تجربیات مراجعه کننده،
T(TELL) : پاسخ به نیازها و نگرانیها با توجه به موقعیت مراجعه کننده.
H(HELP) : کمک به داوطلب برای اتخاذ بهترین تصمیم.
E(EXPLAIN) : توضیح هر آنچه که لازم یا شفاف کننده است.
R(RETURN) : برنامه ریزی جهت ویزیت مجدد.
انواع روشهای تنظیم خانواده:
الف)فاصله&zwnj گذاری:
۱- هورمونی (قرص های ترکیبی، قرص شیردهی، آمپول DMPA )
۲- وسایل داخل رحمی (IUD )
۳- روشهای ایجاد مانع به طریق فیزیکی یا شیمیایی (کاندوم، مواد اسپرم&zwnj کش)
پس از مشاوره و انتخاب روش پیشگیری توسط گیرنده های خدمت پرونده خانوار تشکیل و فرم فاصله گذاری بین تولد ها به شرح ذیل تکمیل می&zwnj گردد:
فرم فاصله گذاری از دو قسمت تشکیل شده است، قسمت بالای فرم شامل: شماره خانوار یا پرونده و اطلاعات کلی در مورد خصوصیات خانوادگی و سوابق عادت ماهیانه ، شیردهی ، سقط ، مرده زایی و دیابت است. قسمت پایین فرم حاوی نتیجه معاینات (فشار خون، وزن بدن، واریس، پستانها ، معاینه قلب و ریه ، معاینه زنانگی و پاپ اسمیر) می&zwnj باشد.
آزمایشات لازم است بر اساس آخرین دستورالعمل تنظیم خانواده و بسته به نوع روشی که مورد استفاده متقاضی است و در فواصل تعیین شده انجام شود.
ب) قطعی ( توبکتومی، وازکتومی )
خانم های ۳۵ ساله و بالاتر
خانم های با سابقه فامیلی نزدیک ، بیماری قلبی یا فشار خون بالا
دیابتی ها ( هر ساله)
خانم های با سابقه دیابت حاملگی ( هر ساله)
خانم های چاق
۲) قرص دوران شیردهی(لاینسترنول)
اندازه گیری وزن و قد و محاسبه BMI
پاپ اسمیر
چنانچه نکته خاصی در شرح حال بیمار موجود باشد ، معاینه لازم حسب مورد ضرورت خواهد گرفت.
۳) آی.یو .دی:
در اولین مراجعه ، معاینه لگنی و بررسی موارد کنترااندکاسیونها انجام می&zwnj گیرد.
کنترل های بعدی آن یک و ۶ ماه بعد از کارگذاری آی.یو.دی شامل انجام اسمیر و معاینه لگنی می&zwnj باشد.
۴) آمپول ضد بارداری:
اندازه گیری وزن و قد و محاسبه BMI ، اندازه گیری فشار خون ، انجام پاپ اسمیر.
آزمایش لیپوپروفایل (یکبار)
اگر LDL پایه متقاضی خدمت از ۲۰۰ میلی گرم در دسی لیتر بیشتر بوده و دو فاکتور خطر عروقی و یا اختلالات نادر لیپیدی وجود داشته باشد ، آغاز استفاده از روش توصیه نمی&zwnj شود.
توجه: اگر انجام ازمایش و معاینه های فوق در اولین مراجعه ممکن نباشد، می&zwnj توان اولین نوبت آمپول را تزریق کرد. باید به خاطر داشت که انجام بررسی&zwnj های یادشده در فاصله زمانی سه ماه پس از تزریق اول ضرورت دارد.
۵) توبکتومی:
قبل از ارجاع به توبکتومی، گرفتن سابقه بیماری ، تست گراویندکس، معاینه لگنی، اندازه گیری فشار خون ، انجام پاپ اسمیر صورت می&zwnj گیرد. مراجعه بعدی در فاصله ۱۴-۷ روز بعد از عمل به منظور کشیدن بخیه ها و معاینه محل عمل انجام می&zwnj گیرد.
۶) وازکتومی:
معمولا قبل از انجام وازکتومی نیاز به درخواست هیچگونه آزمایشی نمی&zwnj باشد. در گرفتن شرح حال بیمار، سابقه پزشکی متقاضی بررسی شده و معاینه فیزیکی عمومی با توجه ویژه به دستگاه ژنیتال انجام شود.
بهتر است فرد وازکتومی شده یک هفته بعد از عمل برای معاینه محل عمل به پزشک ارائه دهنده خدمت مراجعه نماید.
فرد وازکتومی شده باید سه ماه بعد از عمل از نظر آزواسپرمی ( نبودن اسپرم در مایع منی) آزمایش شود انجام اسپرم آنالیز بعدی با فاصله زمانی یک ماه از ازمایش اول ( چهار ماه پس از عمل ) خواهد بود. لذا تا ناپدید شدن اسپرم در مایع منی ، فرد باید حتما از یک روش دیگر پیشگیری استفاده کند.
انواع روشهای تنظیم خانواده:
۱- بلند مدت دائم ( توبکتومی، وازکتومی )
۲- بلند مدت غیر دائم (آمپول DMPA )
3- کوتاه مدت (قرص های ترکیبی ، قرص شیردهی ، کاندوم ، IUD )



دریافت‌فایل